Hoppa till innehåll

Ny Dator

Stixx

Rekommendera inlägg

men nu tror jag att jag har bestämt mig, behöver bara veta om delarna passar på moderkortet.

Moderkort

Grafik Kort

Processor

Nätagg

RAM Minne

glömde att tillägga i mina förra inlägg att jag har 1600x900 resolution.

Skär ner agget till ett 450 eller 550 Corsair och lägg pengarna som är över så du närmar dig mer till ett 5830 eller 5850, Corsair levererar kvalitesström så du behöver inte 750 från Corsair, kanske om du kör SLI GTX295.

jag läste någonstans att det grafikkortet som jag skrev skulle ta 450w och processorn 140w så då är 450w för lite...

Haha, nej då räknar de med 450W för hela systemet.

450W på i princip vilket nätaggregat som helst alltså

Corsairs nätagg är lite mer verkliga 450W så det klarar utan problem det systemet.

Kolla även länken: http://www.sweclockers.com/articles_show.p...203&page=12

Då kommer du märka hur lite ett 5770 egentligen drar.

Skillnaden mellan ett 5770 i systemet och två 5770n är 70W.

Alltså drar ett 5770 70W under hög belastning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Dame! men på sidan står där ju 172 när det inte är någon belastning, men då tar jag väll en Corsair VX550W istället. Föredrar att ha lite över eftersom jag antagligen kommer köpa en 5870 eller 5970 om ett halvår.

Dessutom så prisskillnaden på 450W och 550W är ju bara en hundralapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dame! men på sidan står där ju 172 när det inte är någon belastning, men då tar jag väll en Corsair VX550W istället. Föredrar att ha lite över eftersom jag antagligen kommer köpa en 5870 eller 5970 om ett halvår.

Dessutom så prisskillnaden på 450W och 550W är ju bara en hundralapp.

Om du planerar och köpa ett nytt kort så köper du bara ett 5770 och kör Crossfire, har hört att prestandan blir mycket bättre då än bara ett 5870.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om man har två grafikkort så drar det ju mer ström? säger ju sig själv...

Två 5770n drar 70W mer än ett 5770 som jag precis har sagt.

Det om att 5770 i crossfire är mycket bättre än ett 5770 är falskt.

Men två 5770n är dock rätt nära prestandan hos ett 5870, vid en lättare grafikkortsöverklockning så kan 5770 i crossfire dock gå om 5870 i ren prestanda.

Därför kan jag rekommendera att köpa två 5770n istället för ett 5850 då två 5770 slår prestandan på ett 5850 rätt hårt, dock till 300kr mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Ska du köpa nytt nättag tycker jag inte du ska begå samma misstag som mig =)

Jag köpte ett Xion 630w fast så fort ett spel börjar dra igång så låter det som om jag dragit in en

polskstädfirma in till huset med dammsugare.

Jävla polacker va?

För övrigt tycker jag att du ska köpa ett corsair 550W, fungerar otroligt bra, kvalité rätt igenom.

Köpte ett corsair 550W funkade i så där tre till fyra dagar innan rubbet gick sönder. Eller rättare sagt gick inte sönder men fläkten tar i väggen i fläkt huset och det leder till ett drygt klick ljud inne i nätaggregatet. Dock så har jag nu vant mig vid ljudet så det spelar nog ingen större roll.

Säker på att det var nätagget?

Tycker att ifall du kan vara utan datorn några veckor så ska du skriva till de du köpte nätagget ifrån eller Corsair själva.

Corsair är noga med kvalitén på produkterna.

Var nätagget då jag stannade alla andra och kollade. Maila även corsair och väntar nu på svar. Men det är ju möjligt att bara byta fläkten inne i nätagget annars. Så det är nog inga större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Notera att jag satt in 2 HD 5770, så du kör på Crossfire, jag valde mellan ett 5850 eller 5770 Crossfire, blir 5770 Crossfire då jag hört att det leverat mycket bättre kraft än vad ett 5850 gör.

Lägg till http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586924 och de här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=487806 minnena.

Då är jag nöjd. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

jag har kommit fram till det bästa nu, och tyvär så var det inte det du länkade Ryssfemma.

jag har sett på sweclockers att amd kommer släppa en 6kärnig processor detta året(kanske en 12 kärnig också)

så den 6 kärniga ska jag iaf köpa, sen så sparar jag hellre till ett 5970 pga att min kompis sa att den var bättre än 4st 5770 tom, och ovanpå det vill jag har 650 i nätagg minst.

Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kommit fram till det bästa nu, och tyvär så var det inte det du länkade Ryssfemma.

jag har sett på sweclockers att amd kommer släppa en 6kärnig processor detta året(kanske en 12 kärnig också)

så den 6 kärniga ska jag iaf köpa, sen så sparar jag hellre till ett 5970 pga att min kompis sa att den var bättre än 4st 5770 tom, och ovanpå det vill jag har 650 i nätagg minst.

AMD släpper sin 6 kärniga processor om nån vecka för konsumenterna, de kommer knappast släppa en 12 kärnig för konsumenterna det här året.

Självklart är ett 5970 bättre än fyra 5770n, hur många spel tror du är optimerade för quadfire just nu?

Hade spel vart bra optimerade för det så hade fyra 5770n presterat bättre.

Jag förstår dock inte varför du vill köpa ett 5970, om du inte ska spela med skyhöga upplösningar (2560 x 1600) så är det helt overkill, köp istället ett 5870 som klarar dagens spel med råge och sedan ett nytt grafikkort för de 2 000kr du får över om några år när 5870 är föråldrat.

Har inte en aning om varför du säger 650 i nätagg?

Siffran i sig är ingen enhet överhuvudtaget, ett 650W (watt) nätaggregat heter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

AMD släpper sin 6 kärniga processor om nån vecka för konsumenterna, de kommer knappast släppa en 12 kärnig för konsumenterna det här året.

Självklart är ett 5970 bättre än fyra 5770n, hur många spel tror du är optimerade för quadfire just nu?

Hade spel vart bra optimerade för det så hade fyra 5770n presterat bättre.

Jag förstår dock inte varför du vill köpa ett 5970, om du inte ska spela med skyhöga upplösningar (2560 x 1600) så är det helt overkill, köp istället ett 5870 som klarar dagens spel med råge och sedan ett nytt grafikkort för de 2 000kr du får över om några år när 5870 är föråldrat.

Har inte en aning om varför du säger 650 i nätagg?

Siffran i sig är ingen enhet överhuvudtaget, ett 650W (watt) nätaggregat heter det.

Jag såg fel angående den 12 kärniga, det var en server processor.

Han sa att 4st 5770 var sämre än 5970 prestandamässigt

Grafik kortet kanske jag kan ändra mig till 5870.

Glömde skriva W ^^ och man kan förkorta nätaggregat till nätagg...

Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...