Hoppa till innehåll

Ny Dator


Stixx
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Notera att jag satt in 2 HD 5770, så du kör på Crossfire, jag valde mellan ett 5850 eller 5770 Crossfire, blir 5770 Crossfire då jag hört att det leverat mycket bättre kraft än vad ett 5850 gör.

Lägg till http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586924 och de här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=487806 minnena.

Då är jag nöjd. ;)

 

Sapphire skickar med Crossfire brygga i deras paket, det fick jag iallafall =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kommit fram till det bästa nu, och tyvär så var det inte det du länkade Ryssfemma.

 

jag har sett på sweclockers att amd kommer släppa en 6kärnig processor detta året(kanske en 12 kärnig också)

så den 6 kärniga ska jag iaf köpa, sen så sparar jag hellre till ett 5970 pga att min kompis sa att den var bättre än 4st 5770 tom, och ovanpå det vill jag har 650 i nätagg minst.

 

AMD släpper sin 6 kärniga processor om nån vecka för konsumenterna, de kommer knappast släppa en 12 kärnig för konsumenterna det här året.

 

Självklart är ett 5970 bättre än fyra 5770n, hur många spel tror du är optimerade för quadfire just nu?

Hade spel vart bra optimerade för det så hade fyra 5770n presterat bättre.

 

Jag förstår dock inte varför du vill köpa ett 5970, om du inte ska spela med skyhöga upplösningar (2560 x 1600) så är det helt overkill, köp istället ett 5870 som klarar dagens spel med råge och sedan ett nytt grafikkort för de 2 000kr du får över om några år när 5870 är föråldrat.

 

Har inte en aning om varför du säger 650 i nätagg?

Siffran i sig är ingen enhet överhuvudtaget, ett 650W (watt) nätaggregat heter det.

 

Jag såg fel angående den 12 kärniga, det var en server processor.

 

Han sa att 4st 5770 var sämre än 5970 prestandamässigt

 

Grafik kortet kanske jag kan ändra mig till 5870.

 

Glömde skriva W ^^ och man kan förkorta nätaggregat till nätagg...

 

Jag anmärkte egentligen bara att du inte skrev enhet, hur du förkortar nätaggregat struntar jag i.

Fyra 5770n är heller inte sämre än ett 5970 ifall man spelade ett spel som korten skalade bra i.

Hälsa din kompis att han hade fel på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kommit fram till det bästa nu, och tyvär så var det inte det du länkade Ryssfemma.

 

jag har sett på sweclockers att amd kommer släppa en 6kärnig processor detta året(kanske en 12 kärnig också)

så den 6 kärniga ska jag iaf köpa, sen så sparar jag hellre till ett 5970 pga att min kompis sa att den var bättre än 4st 5770 tom, och ovanpå det vill jag har 650 i nätagg minst.

 

AMD släpper sin 6 kärniga processor om nån vecka för konsumenterna, de kommer knappast släppa en 12 kärnig för konsumenterna det här året.

 

Självklart är ett 5970 bättre än fyra 5770n, hur många spel tror du är optimerade för quadfire just nu?

Hade spel vart bra optimerade för det så hade fyra 5770n presterat bättre.

 

Jag förstår dock inte varför du vill köpa ett 5970, om du inte ska spela med skyhöga upplösningar (2560 x 1600) så är det helt overkill, köp istället ett 5870 som klarar dagens spel med råge och sedan ett nytt grafikkort för de 2 000kr du får över om några år när 5870 är föråldrat.

 

Har inte en aning om varför du säger 650 i nätagg?

Siffran i sig är ingen enhet överhuvudtaget, ett 650W (watt) nätaggregat heter det.

 

Jag såg fel angående den 12 kärniga, det var en server processor.

 

Han sa att 4st 5770 var sämre än 5970 prestandamässigt

 

Grafik kortet kanske jag kan ändra mig till 5870.

 

Glömde skriva W ^^ och man kan förkorta nätaggregat till nätagg...

 

Jag anmärkte egentligen bara att du inte skrev enhet, hur du förkortar nätaggregat struntar jag i.

Fyra 5770n är heller inte sämre än ett 5970 ifall man spelade ett spel som korten skalade bra i.

Hälsa din kompis att han hade fel på det viset.

 

Japp, Sapphire är ganska så generösa.

 

Jag fick 2 licenser till Dirt 2 också, skumt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

så nu har jag lagt ihop ett paket från alina.se, tipsa gärna om nåt annat som är bättre, får inte gå över 10k.

Paket

 

är inte helt säker på att alla grejerna är kompatibla till moderkortet, så säg gärna till.

Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ganska onödigt med ett XXX 5870 om du inte ska överklocka, inte ens värt det ändå..

 

Lägg på ett PowerColor Radeon HD 5870 1024MB så sparar du 300kr, då kan du dra in på mer kvalitesström som Corsair 550w, ACE är ju totalt värdelös som skrumpar efter ett år.

 

Sen har du glömt skivspelare om du inte väljer och koppla in det du redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har tänkt över det nu och jag väljer nog en Powercolor istället, har även bytt nätaggregatet till Corsair TX650W, bytte även hårddisken till en Samsung spinpoint F3 HD103SJ, och sist bytte jag chassi till Fractical design define R2.

 

Väntar nog med processorn tills AMD Phenom X6 kommer ut, och ja jag hade tänkt köra med min gamla spelare.

 

Och sen har jag faktiskt en fråga till, hur mycket ström drar en 5870 egentligen? min och max effekt tack.

Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tänkt över det nu och jag väljer nog en Powercolor istället, har även bytt nätaggregatet till Corsair TX650W, bytte även hårddisken till en Samsung spinpoint F3 HD103SJ, och sist bytte jag chassi till Fractical design define R2.

 

Väntar nog med processorn tills AMD Phenom X6 kommer ut, och ja jag hade tänkt köra med min gamla spelare.

 

Och sen har jag faktiskt en fråga till, hur mycket ström drar en 5870 egentligen? min och max effekt tack.

http://www.sweclockers.com/recension/6212-...te-grafikkort/8

Kolla skillnaden mellan två 5870n i crossfire och ett enda 5870.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...