Hoppa till innehåll

Problem Med Micken!


ZeTaX
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, som ni nog förstår så har jag lite problem med micken. Det brusar och knastrar i bakgrunden när jag pratar (som om jag skulle vara ute medans det blåser) Men det konstiga är att micken funkar klockrent på Skype (jättebra ljud) inge knaster eller brus eller nånting utan det är när jag ska prata i t.ex Garry's Mod eller Counter Strike som det brusar. Så snälla hjälp mej att fixa detta så skulle jag vara evigt tacksam!

 

Tack i förväg /// ZeTaX

Redigerat av ZeTaX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Tja, som ni nog förstår så har jag lite problem med micken. Det brusar och knastrar i bakgrunden när jag pratar (som om jag skulle vara ute medans det blåser) Men det konstiga är att micken funkar klockrent på Skype (jättebra ljud) inge knaster eller brus eller nånting utan det är när jag ska prata i t.ex Garry's Mod eller Counter Strike som det brusar. Så snälla hjälp mej att fixa detta så skulle jag vara evigt tacksam!

 

Tack i förväg /// ZeTaX

Du kan ju alltid köpa en sådan här mikrofon:

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31SSGXP2WDL.jpg

 

Riktigt bra ljud och de går inte lätt sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Tja, som ni nog förstår så har jag lite problem med micken. Det brusar och knastrar i bakgrunden när jag pratar (som om jag skulle vara ute medans det blåser) Men det konstiga är att micken funkar klockrent på Skype (jättebra ljud) inge knaster eller brus eller nånting utan det är när jag ska prata i t.ex Garry's Mod eller Counter Strike som det brusar. Så snälla hjälp mej att fixa detta så skulle jag vara evigt tacksam!

 

Tack i förväg /// ZeTaX

Du kan ju alltid köpa en sådan här mikrofon:

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31SSGXP2WDL.jpg

 

Riktigt bra ljud och de går inte lätt sönder.

 

Tyvärr så känns det onödigt att köpa nytt för headsettet är VÄLDIGT nytt och kostade mej 799kr så jag tänker nog inte köpa nytt...(var det bara jag som noterade att ordet "nytt" var populärt i den där meningen? XD) Och sen så det där med att jag ska ändra inställningarna. Jag har testat det men det enda som händer är att brusandet blir lägre men min röst blir också lägre så det enda det egentligen gör är att sänka ljudet när jag pratar. Redigerat av ZeTaX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visa brukar ju ha problem när dom snackar in-game, Kolla så inte micken är sönder på sladden, Kan bli så då.

Sladden är hel... men jag har köpt en ny speldator och jag undrar det kanske berrode på att det var glappt där man stoppade in mick sladden? ska iallafall testa nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visa brukar ju ha problem när dom snackar in-game, Kolla så inte micken är sönder på sladden, Kan bli så då.

Sladden är hel... men jag har köpt en ny speldator och jag undrar det kanske berrode på att det var glappt där man stoppade in mick sladden? ska iallafall testa nu.

 

fronten på mitt chassi är löst så ibland om min mic glappar så brukar jag plocka av fronten och sen stoppa in sladden.

 

vet inte men det kanske kan vara smuts, damm? elr något sånt inne i kontakten som orsakar glappet.

Redigerat av Ponne92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Funkar nu utmärkt, klockrent ljud utan något bakgrundsljud. Men tack för hjälpen guys^^

 

Nu har jag problem med att starta crysis :/ Någon som kan hjälpa? Här är mina saker i datan:

 

CPU: AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor

CPU speed: 2.51 GHz Performance Rated at: 5.02 GHz

RAM: 2.0 GB

OS: Windows 7

Video Card: GeForce GTS 250

Video RAM: 1.7 GB

3D: Ja

DirectX version: 10.0

Sound card: High Definition Audio Device

Utrymme i hårddisken: 151.3 GB

CD-ROM: TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device

 

Jag är inte så bra på datorer så tack för hjälp om ni förklarar varför crysis inte startar/eller vad jag ska göra för att få det att funka.

 

EDIT: Crysis funkar i singleplayer men inte i multiplayer...när jag ska köra multiplayer laggar det fast.

Redigerat av ZeTaX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...