Hoppa till innehåll

Snus


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende.

Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det.

 

Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller

(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk.

Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende.

 

Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det.

 

Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller

(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk.

Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det.

 

Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende.

 

Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det.

Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller

(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk.

Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det.

 

Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället?

 

Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende.

Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det.

 

Har aldrig rökt eller snusat, men läsk är rätt lätt att komma ifrån. Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis.

Fast det är ju exakt så alla som är beroende av något säger. Även den mest härdade heroinmissbrukaren påstår att han lätt kan sluta om han vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.

Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet.

 

Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.

Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet.

 

Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"?

 

I evolution pratar jag om, inte 2000 år tillbaka. Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

anledningen till att människan finns är att våra tidiga förfäder började utöka sitt proteinintag. Det som symboliserar människans (homo sapiens) delning från övriga hominider är övergången till kött, under de första 100 000 åren av våran existens levde vi på (förutom till stor del kött) rötter, bär och örter.

 

Skall du hitta de förfäder till oss som levde nästan uteslutande på frukt få du gå 20-35 miljoner år tillbaka i tiden, och det var på denna tid som får hade huggtänder och jagade byten av deras egna storlek.

 

anledningen till att vi gillar socker är att antagligen delvis att hjärnan uteslutande har glukos som energiskälla, men jag har inget som backar upp det, det är bara en lösryckt hypotes från min sida.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...