Hoppa till innehåll

Snus


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad tycker ni om detta? Fler och fler land börjar sälja snus i tobaksbutiker, dem informeras om vad snusen gör och varför den är bättre än att röka. Många vet inte ens vad snus är och förknippar det med tuggtobak och rednecks.

 

CBS 60minutes gjorde ett inslag om snusen- http://existenz.se/out.php?id=22891

 

Diskussion-

 

Bör snusen stanna i de skandinaviska länderna eller tycker ni att alla länder ska ha snus som ett alternativ till rökning? Varför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen.

Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Jag tycker att det är en bra idé att låta andra länder ha snus. Till skillnad från rökning så skadar inte det lungorna, och man behöver inte dra sig till speciella ställen för att köra upp en prilla under läppen. Det kan man göra anytime, men röker man så kan man tekniskt sett inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen.

Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA.

 

Jo men svenskt snus är bland det populäraste så om amerikanerna ska vara dem ända som drar in pengar på tobak så kan väl svenskarna också göra det. Lite blandade känslor i den frågan men ska cigaretter få säljas så bör snus också få göra det då det hjälper exakt lika mycket som nikotinplåster t.ex.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen.

Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA.

 

Jo men svenskt snus är bland det populäraste så om amerikanerna ska vara dem ända som drar in pengar på tobak så kan väl svenskarna också göra det. Lite blandade känslor i den frågan men ska cigaretter få säljas så bör snus också få göra det då det hjälper exakt lika mycket som nikotinplåster t.ex.

 

"Jag hade testat allt- nikotintuggumin, nikotinplåster, härda, trappa ner osv. sen testade jag snus och har inte rökt en cigarett sedan dess"
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej du Lynnott, du tar upp en tråd om snus men på din bild är det en kille som röker! Lol.

 

Snus är inte bra och det borde inte säljas internationellt. Jag säger en sak: Förbjud innan det är försent!

 

Vem är det förresten på din bild? Pierce Brosnan :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är en bra idé att låta andra länder ha snus. Till skillnad från rökning så skadar inte det lungorna, och man behöver inte dra sig till speciella ställen för att köra upp en prilla under läppen. Det kan man göra anytime, men röker man så kan man tekniskt sett inte det.

Det går bra att snusa men inte dricka läsk? Fyfan, du är en tuffing du.

 

Nytt rekord på Nazi Zombie! Wave 25.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej du Lynnott, du tar upp en tråd om snus men på din bild är det en kille som röker! Lol.

 

Snus är inte bra och det borde inte säljas internationellt. Jag säger en sak: Förbjud innan det är försent!

 

Vem är det förresten på din bild? Pierce Brosnan :)

Hej själv! Min avatar är inte på något sätt relaterad till tråden och namnet på honom är Dave Grohl.

 

Själva idéen med att sälja snus internationellt är att minska rökandet, de som är väldigt beroende av nikotin har problem med att sluta och kan därför gå över till snus, manligare och bättre alternativ, dessutom billigare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...