Hoppa till innehåll

Snus


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst BillieJean

Var väl Martin Timell som blev intervjuad ?

 

btw, eftersom att snusa "är bättre" än rökning (?) så borde väl snus vara tillgängligt i andra länder också. Varför skulle det inte ? o;

Jag vet vad jag sa förut, men egentligen är snus och cigaretter lika dåliga. Det man kanske inte vet är att båda skadar kroppen på olika sätt. Rökning skadar innanmätet, främst lungorna, medan snus skadar ytterdelen av kroppen. Snuset förstör läpparna (om man sätter snusen där, vill säga), samtidigt som det ökar risken för tumörer och hudcancer.

 

Sammanfattningsvis: Snus skadar kroppens yttre del, medan cigaretterna skadar innanmätet. (Innanmäte = det som finns i kroppen)

 

EDIT: typo

Redigerat av BillieJean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Cigaretter skadar även dom runt omkring dig, och gör så kläderna luktar riktigt illa.

Så sant som det är sagt. Bara negativa saker med att röka. Det är farligt och plånboken svälter.

Fast säg det till alla coola fjortisar som står och röker Blend och Marlboro, för de tror att det ger status.

Redigerat av BillieJean
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cigaretter skadar även dom runt omkring dig, och gör så kläderna luktar riktigt illa.

Så sant som det är sagt. Bara negativa saker med att röka. Det är farligt och plånboken svälter.

Fast säg det till alla coola fjortisar som står och röker Blend och Marlboro, för de tror att det ger status.

 

Det han ville få fram var att du hade fel- cigaretter är värre än snus :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var väl Martin Timell som blev intervjuad ?

 

btw, eftersom att snusa "är bättre" än rökning (?) så borde väl snus vara tillgängligt i andra länder också. Varför skulle det inte ? o;

Jag vet vad jag sa förut, men egentligen är snus och cigaretter lika dåliga. Det man kanske inte vet är att båda skadar kroppen på olika sätt. Rökning skadar innanmätet, främst lungorna, medan snus skadar ytterdelen av kroppen. Snuset förstör läpparna (om man sätter snusen där, vill säga), samtidigt som det ökar risken för tumörer och hudcancer.

 

Sammanfattningsvis: Snus skadar kroppens yttre del, medan cigaretterna skadar innanmätet. (Innanmäte = det som finns i kroppen)

 

EDIT: typo

 

Kan du visa någon vetenskaplig rapport som visar att snus ökar risken för hudcancer?

Som jag ser det skadar snuset njurarna, tandköttet samt allt annat som nikotin i kroppen skadar. Rökning påverkar lungorna, samt att det även skadar människor som finns runt omkring.

 

Förresten det där med folk som både snusar och röker låter helskumt. Jag har aldrig träffat någon som gör både och.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig träffat någon som gör både och.

Saker och ting händer/existerar även fast just du inte vet om det/har varit med om det :rolleyes:

Oj jag menade cancer, och inte hudcancer, men kolla här Mumuti: http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?td=201...d=6&art=605

 

Att det är skadligt är väl ingenting nytt? Folk får gärna snusa, då påverkas i alla fall jag inte av cigarettröken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten det där med folk som både snusar och röker låter helskumt. Jag har aldrig träffat någon som gör både och.

Finns många som gör båda!
  • Dem som försöker sluta röka
  • Feströkare
  • Fjortisar som leker coola
  • Dem som gillar att variera
  • Dem som gillar båda och har tid/pengar till båda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem som gillar båda och har tid/pengar till båda

Tid? Tar väl bara någon sekund att köra in en snus och sedan fortsätta dagen som vanligt. Och en rökpaus tar inte heller många minuter kan jag tänka mig.

 

Har knappt nån erfarenhet men att man inte har tid med det låter orimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dem som gillar båda och har tid/pengar till båda

Tid? Tar väl bara någon sekund att köra in en snus och sedan fortsätta dagen som vanligt. Och en rökpaus tar inte heller många minuter kan jag tänka mig.

 

Har knappt nån erfarenhet men att man inte har tid med det låter orimligt.

 

Tid är en stor faktor när det gäller röka. Inte själva rökningen när man stoppat in ciggen i munnen, utan att hitta tiden att göra det på.

Många jobb/skolor tillåter inte att man röker inte deras område så man måste gå en bit bort, vilket man kanske inte alltid hinner.

Är man arbetslös och arbetssökande, go ahead, då har man mycket tid över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...