Hoppa till innehåll

Snus


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst BillieJean

Är man arbetslös och arbetssökande, go ahead, då har man mycket tid över.

Stämmer bra, fast röka är bland de dummaste sakerna att gör som arbetslös då a-kassan eller liknande inte ger så mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dem som gillar båda och har tid/pengar till båda

Tid? Tar väl bara någon sekund att köra in en snus och sedan fortsätta dagen som vanligt. Och en rökpaus tar inte heller många minuter kan jag tänka mig.

 

Har knappt nån erfarenhet men att man inte har tid med det låter orimligt.

 

~5 minuter tar det att röka, och en rökare är ute 1-2 gånger i timmen, är dem uppe i 16h så är dem alltså ute och röker i ~80minuter-160minuter och det är mycket tid för en liten grej på en dag.

 

 

@Billiejean, grattis, mest ovärdaste inlägget detta år! MEN! Du lyckades räkna ut att man inte tjänar mycket pengar när man är arbetslös, sweet!

 

Seriöst, kom med något vettigt istället för att hålla med alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Är man arbetslös och arbetssökande, go ahead, då har man mycket tid över.

Stämmer bra, fast röka är bland de dummaste sakerna att gör som arbetslös då a-kassan eller liknande inte ger så mycket pengar.

 

Vill man dumma sig med sånt då får man ju skylla sig själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Hade jag fått bestämma så hade det varit förbjudet att röka på allmän plats i Sverige, dock tillåtet att snusa då snus inte skadar andra som inte vill ha i sig skiten, vilket cigaretter gör.

 

Hur många gånger har man egentligen inte stått i busskuren när det regnar, suttit på en fin parkbänk när det är sol, legat på stranden och stekt och helt plötsligt kommer det nån idiot och ställer/sätter sig lite för nära och börjar röka.

Visst fan kan man ju bara flytta på sig, men VARFÖR?? jag var här först så om ni vill hålla på med skiten så får ni gött öra det nån annan stans, så att jag kan leva lyckligt i alla mina dagar.

 

Sen så vore det ju även nice om alla ungjävlar lärde sig att det inte är coolt att röka, fan att det är förbjudet med barnaga i såna här lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade jag fått bestämma så hade det varit förbjudet att röka på allmän plats i Sverige, dock tillåtet att snusa då snus inte skadar andra som inte vill ha i sig skiten, vilket cigaretter gör.

 

Hur många gånger har man egentligen inte stått i busskuren när det regnar, suttit på en fin parkbänk när det är sol, legat på stranden och stekt och helt plötsligt kommer det nån idiot och ställer/sätter sig lite för nära och börjar röka.

Visst fan kan man ju bara flytta på sig, men VARFÖR?? jag var här först så om ni vill hålla på med skiten så får ni gött öra det nån annan stans, så att jag kan leva lyckligt i alla mina dagar.

 

Sen så vore det ju även nice om alla ungjävlar lärde sig att det inte är coolt att röka, fan att det är förbjudet med barnaga i såna här lägen.

Jag håller med dig till fullo, stryk ska de ha, hela högen. Det är inte, och kommer aldrig någonsin vara coolt att röka. Det är dumt och borde förbjudas. Likaså snus, men snusar man så slipper iallafall resten få i sig skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade jag fått bestämma så hade det varit förbjudet att röka på allmän plats i Sverige, dock tillåtet att snusa då snus inte skadar andra som inte vill ha i sig skiten, vilket cigaretter gör.

 

Hur många gånger har man egentligen inte stått i busskuren när det regnar, suttit på en fin parkbänk när det är sol, legat på stranden och stekt och helt plötsligt kommer det nån idiot och ställer/sätter sig lite för nära och börjar röka.

Visst fan kan man ju bara flytta på sig, men VARFÖR?? jag var här först så om ni vill hålla på med skiten så får ni gött öra det nån annan stans, så att jag kan leva lyckligt i alla mina dagar.

 

Sen så vore det ju även nice om alla ungjävlar lärde sig att det inte är coolt att röka, fan att det är förbjudet med barnaga i såna här lägen.

Jag håller med dig till fullo, stryk ska de ha, hela högen. Det är inte, och kommer aldrig någonsin vara coolt att röka. Det är dumt och borde förbjudas. Likaså snus, men snusar man så slipper iallafall resten få i sig skiten.

 

Snus är bara dåligt för den som använder det, så att förbjuda det vore inte dumt men ologiskt då det är upp till var och en att vad de gör med sina liv.

 

Snygg avatar btw, han äger fan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snus stinker skit, kan inte prata med nån som snusar. ENligt mig kan man röka men inte snusa alltså xD

 

EDIT: nää inte okej att röka för den delen heller men man får ju själv välja om ens barns ska få lungskador och en själv stinka rök 24 och utsätta alla på bussen för den lukten som ger mig huvudvärk osså =(

Redigerat av DAMPAINTEH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför någon överhuvudtaget använder tobak i form av snus eller cigaretter kan jag inte förstå för fem öre. Enligt Folkhälsoinstitutet innehåller snus en del ämnen som är starkt beroendeframkallande, likt droger.

 

Visst, snus kanske inte är lika skadligt som rökning men det kan fortfarande orsaka svåra problem, som till exempel bukspottkörtelcancer och ökar risken för hjärtinfarkt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför någon överhuvudtaget använder tobak i form av snus eller cigaretter kan jag inte förstå för fem öre.

Varför dricker folk alkohol? Varför äter folk snabbmat? Varför dricker folk läsk? Varför sitter folk framför tvn och slöar? Varför cyklar folk utan hjälm?

 

Folk gör mycket som är skadligt för dom.

 

Och det beroendeframkallande ämnet i snus kallas nikotin. Snus har betydligt färre negativa effekter än rökning (även om det är mer beroendeframkallande, pga en högre nikotinhalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att jämföra snus med läsk, tv-tittande och cykla utan hjälm går inte riktigt ihop. Vad jag vet så ger inte tv-tittande, skräpmat eller läsk dig cancer.

 

Det finns dåliga saker och så finns det riktigt dåliga saker...

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...