💬
Logga in
Fuska.se

Snus

75 svar · startad

Knark
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Läsk och skräpmat kan du konsumera i "lagom" mängder, nikotin gör dig beroende.

Läsk gör en även beroende också. Jag är ett levande bevis på det.

Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller

(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk.

Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det.

Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället?

Läsk = innehållande av socker. Socker = sackaros ?

8 Jul 2010
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det är för att i evolution så har människoarten livnärt sig på frukter för det mesta vilket innehåller

(fruktos), läsk som vi dricker idag består oftast av fruktos. Så det är därför dem flesta älskar läsk.

Men lite disciplin kan man ha också, risken för diabetes är stor om du inte kontrollerar det.

Så, om man är beroende av läsk, så skulle man kunna ta en frukt istället?

Frukt och Fruktos är inte samma sak om jag minns rätt.
9 Jul 2010
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har aldrig rökt eller snusat, men läsk är rätt lätt att komma ifrån. Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis.

↗ till inlägget

Tycker om läsk men jag kan lätt sluta om jag vill. Lika så med godis.

Fast det är ju exakt så alla som är beroende av något säger. Även den mest härdade heroinmissbrukaren påstår att han lätt kan sluta om han vill.

↗ till inlägget

Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet.

Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"?

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fruktos är en sockerart som tillsammans med glukos bildar disackariden sackaros "strösocker". Fruktos återfinns rikligt i frukt, därav namnet.

Ryssfemman du babblar, vadå "livnärt sig på frukter för det mesta"?

I evolution pratar jag om, inte 2000 år tillbaka.

Senast ändrad:

10 Jul 2010

anledningen till att människan finns är att våra tidiga förfäder började utöka sitt proteinintag. Det som symboliserar människans (homo sapiens) delning från övriga hominider är övergången till kött, under de första 100 000 åren av våran existens levde vi på (förutom till stor del kött) rötter, bär och örter.

Skall du hitta de förfäder till oss som levde nästan uteslutande på frukt få du gå 20-35 miljoner år tillbaka i tiden, och det var på denna tid som får hade huggtänder och jagade byten av deras egna storlek.

anledningen till att vi gillar socker är att antagligen delvis att hjärnan uteslutande har glukos som energiskälla, men jag har inget som backar upp det, det är bara en lösryckt hypotes från min sida.

Senast ändrad:

25 Jul 2010

Jag tycker att snusen är bättre än rökning, för jag vill häldre se en med en stor prilla under läppen än att se en st och röka

Rökning skadar ju andra genom röken som man blir tvvungen att andas inn

Men snusning skadar ju bara sig själv

27 Jul 2010

Snusa är riktigt äckligt, men en cigg är inte så farligt ;p

Jag bryr mig inte om vilket då jag aldrig kommer snusa. Jag kommer aldrig heller röka, dricka, knarka eller liknande. Vill man förkorta sin livstid med hjälp av något sådant är det sitt eget val, men jag tillhör den delen som hellre avstår.

jag tycker att snus inte ska få "ätas". Förstär gommen.... ;)

↗ till inlägget

Jag bryr mig inte om vilket då jag aldrig kommer snusa. Jag kommer aldrig heller röka, dricka, knarka eller liknande. Vill man förkorta sin livstid med hjälp av något sådant är det sitt eget val, men jag tillhör den delen som hellre avstår.

Så ska det låta!

Min klasskamrat tycker man är helt dum i huvudet om man inte har rökt någon gång i sitt liv

28 Jul 2010
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Så ska det låta!

Min klasskamrat tycker man är helt dum i huvudet om man inte har rökt någon gång i sitt liv

Smart snubbe.
6 Aug 2010

Om tjejer snusar är det extra avtändande. o;

11 Aug 2010
Knark

Det tycker jag, några tjejer i skolan snusar, ser inte så fräscht ut :huh:

Usch, när en tjej snusar så tänker jag på en stor Olga med mustasch.

27 Aug 2010
Trådstartare #58

Sluta gå off-topic nu gubbar.

Slänger upp några frågeställningar-

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

2. Snus eller cigaretter, varför?

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

3 Sep 2010

1. Hellre snusa, då det inte förstör för folk i den direkta omgivningen. (Ja, ingen passiv rökning dårå)

2. Jag personligen fifflar inte med sånt trams, men snus här med. (Motivering ovan)

3. Mja, spelar inte just mig någon större roll.

4. Min personliga åsikt om tobak är (som nämndes ovan) att det bara är trams, en onödig grej folk börjar med i tidiga tonåren för att vara häftiga. Helt onödigt med andra ord.

Å andra sidan är jag inte en sån som går runt och påpekar och klagar på folk som röker/snusar. Vill man hålla på med det så är det bara att köra på tills man stupar, inte mitt problem.

4 Sep 2010
↗ till inlägget

Word.

I herd yo leik mudkipz 2

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in