DAWd Skrivet 15 April 2010 Rapport Skrivet 15 April 2010 (redigerat) Hej. Nu är det så att min kompis har fått en hacker in i datorn. Han kan bla. starta en ruta (chat) som inte går att stänga ner. Kan visa en bild hur rutan kan se ut. http://junsele.com/viewpic.asp?id=116835 Han är svenska & gör massa grejer. Om ni ha Vista/W7 & känner till att när man ska installera nått program så kommer det upp sån där ''Tillåt/Avbryt''. filen kan stå bl.a: ''exl_down_upload_x80'' (Tillåt/Avbryt) Han skickar många sånna. Han gör popup som det kan stå: ''Tycker du jag är läskig?'' & sen JA/NEJ. Han kan styra musen. Han har avinstallerat WoW. Internet/Datorn går segt när han går online! I aktivitetshanteraren hittar han konstiga filer som hackers döper själv (gndhsa.hgdh) (hhhhhhh som program) Vissa filer går inte stänga av i Aktivitetshanteraren. Nån som vet va man kan göra?? INGE KUL ME HACKERS! han ha sökt i antivirus om han typ är ett virus eller liknande = 0 (inget) Vad kan/borde man göra? Redigerat 15 April 2010 av DAWd Citera
Gäst CrazyCake Skrivet 15 April 2010 Rapport Skrivet 15 April 2010 Hej. Nu är det så att min kompis har fått en hacker in i datorn. Han kan bla. starta en ruta (chat) som inte går att stänga ner. Kan visa en bild hur rutan kan se ut. http://junsele.com/viewpic.asp?id=116835 Han är svenska & gör massa grejer. Om ni ha Vista/W7 & känner till att när man ska installera nått program så kommer det upp sån där ''Tillåt/Avbryt''. filen kan stå bl.a: ''exl_down_upload_x80'' (Tillåt/Avbryt) Han skickar många sånna. Han gör popup som det kan stå: ''Tycker du jag är läskig?'' & sen JA/NEJ. Han kan styra musen. Han har avinstallerat WoW. Internet/Datorn går segt när han går online! I aktivitetshanteraren hittar han konstiga filer som hackers döper själv (gndhsa.hgdh) (hhhhhhh som program) Vissa filer går inte stänga av i Aktivitetshanteraren. Nån som vet va man kan göra?? INGE KUL ME HACKERS! han ha sökt i antivirus om han typ är ett virus eller liknande = 0 (inget) Vad kan/borde man göra? Formatera. Citera
KalphiteQ Skrivet 15 April 2010 Rapport Skrivet 15 April 2010 Vad är det för dumskalle till kompis? Dra ut nätverkskabeln eller vad som nu används mellan dator och internet. Citera
fishmaster Skrivet 15 April 2010 Rapport Skrivet 15 April 2010 Han har avinstallerat WoW. http://img255.imageshack.us/img255/7284/wati.jpg Dra ut nätverkskabeln eller vad som nu används mellan dator och internet. Precis. Dra ut skiten och sök igenom datorn med de program som du förhoppningsvis har. Spybot: S&D, Ad-Aware (...), blabla Citera
Gäst pong218 Skrivet 15 April 2010 Rapport Skrivet 15 April 2010 Har man orken kan man alltid polisanmäla händelsen då hacking är olaglit. Men leder nog inget vart då dem anavänder en proxy i ett annat land därför svåra att tracka.... Citera
Ryssfemma Skrivet 16 April 2010 Rapport Skrivet 16 April 2010 Be din kompis stänga av modemet/routern så hackern kan ta sig igenom länkar till andra datorer som är kopplade till den. Be han formatera datorn, köpa licens för Nod32 och Outpost Firewall och hålla sig säker. Igentligen förstår jag inte varför någon hacker vill ta sig in i någon tonåringsdator. Citera
Rammus Skrivet 16 April 2010 Rapport Skrivet 16 April 2010 Dra ut nätverkskabel/router om du har trådlöst eller inte. Starta win i felsärket läge, scanna med allt du kan. Som dom skrev ovanför Spybot: S&D, Ad-Aware (...), blabla... Funkar det inte? Formatera, Eller så anmäler du honom. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.