Hoppa till innehåll

Pc-noob Behöver Hjälp... (plzz?)


Thumbzup
 Dela

Rekommendera inlägg

Haalloo ala goa fuskare!

Jo, jag behöver lite hjälp. Det är så att jag nyss börjat köra med dator (innan var det bara ps2, wii m.m.) och jag har köpt en hyfsat bra dator eftersom jag börjat spela WoW. Men jag funderar på att skaffa en till då mina föräldrar är skilda och jag vill kunna spela på båda ställena. Men, jag vill ha en prisvärd dator med riktigt bra delar i (bugg ej tillåtna)=) men jag är helt kass på datorer och delarna i dem... Vad är ett moderkort? hur många G.hz behöver jag ha? Etc, etc, etc. Så jag undrar om ni på fuska kunde kanske skriva en guide elr kanske tipsa om en på nätet för riktiga noobs.

Jag är mycket tacksam för all hjälp jag får och till sist: NI PÅ FUSKA E BÄÄÄÄST!!!

 

 

P.s ja är bara 12 år så att ni vet det (dock inte helt dum för det).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska du spela?

Ifall du bara ska spela wow behöver du inte någon särskilt bra dator.

Budget?

 

Moderkortet är "basen" för alla vitala delar i datorn, såsom grafikkort,CPU och minnen.

Ghz är egentligen bara svängningar per sekund med prefixet giga före.

Hur många Ghz du behöver beror till stor del på antalet "kärnor" på processorn.

Fortfarande svårt att säga vad du behöver för CPU när du inte riktigt sagt exakt vad du ska använda datorn till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör du wow så bör du nog ha DDR3, det är ju standard idag men wow har inga begränsningar när det gäller och beräkna information, så ju mer ramminnen och desto snabbare är bättre.

 

En vanlig Athlon x2/x4 kommer duga och ett kort från 4xxx serien.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det låter ju bra och proffsigt men var hittar jag allt det här? Hur bra är det om man jämför? dyrt? Min budget ligger på 4-8 k men desto billigare desto bättre.

Sen är det ju alltid kul o kunna skryta även om man inte behöver nåra riktigt så bra delar... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det låter ju bra och proffsigt men var hittar jag allt det här? Hur bra är det om man jämför? dyrt? Min budget ligger på 4-8 k men desto billigare desto bättre.

Sen är det ju alltid kul o kunna skryta även om man inte behöver nåra riktigt så bra delar... ^_^

Du kan hitta delarna på hemsidor som tex http://www.inet.se eller http://www.komplett.se

 

Om du gärna vill ha en dator för ungefär 4k så har du inte särskilt mycket att skryta om.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Varför ens köra med ett athlon? Ta en intel Core i5 och typ http://www.inet.se/artikel/1901761/gigabyte-ga-p55a-ud3 istället.

AMD är bättre med låg budget.

 

8K

/6101343/fraktfr...-kop-over-500kr[/url]

Då han bara ska spela WOW så är det där överdrivet.

Räcker med Athlon, Nvidia Geforce 7600 och 2/3 gb ram.

 

Finns väl ingen anledning att köpa så gamla delar i en ny dator.

 

Jag skulle kört på ett 5770 i alla fall, det är såpass billigt att det blir värt det, speciellt om du ska spela något annat än WoW. NuPallarJag's paket ser bra ut.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...