Noname1121 Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Hejsan, är man helt ute och cyklar om man hade tänkt sig de här delarna för att bygga en bra gaming dator? Se bild :) Tacksam för feedback och om jag beställt någott hel tokigt! Skruvar, sladdar m.m har jag själv. Redigerat 22 April 2010 av Noname1121 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thumbzup Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Enligt mig ser det ganska bra ut men olika färg på fläktarna vet ja inte om det blir så snyggt?? Och vilken size e de på chassit? Får nog ha minst midi om de ska bli bra :blink: Redigerat 22 April 2010 av Thumbzup Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noname1121 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Funderade på det också.. tror du man kan ta bort dom små fläktarna och slänga in en vattenkylning istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Caviar Green är väl deras energsparnings-alternativ? Är inte Athlon lite väl gammalt? Mobo-specs: Supports Intel® Core™ i7 / i5 / i3 and Pentium® G6950 Processors in LGA1156 Package. = Stödjer inte AMD-CPU's Redigerat 22 April 2010 av TheJuice Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thumbzup Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Det vet jag inte ja e ju inte super-pro. ja kommenterar bara dde ja kan... :D Släng i lite mer kräm på Ghz:en tycker ja. Hur många kärnor? Redigerat 22 April 2010 av Thumbzup Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noname1121 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Ja, jag tog den hårddisken för att jag har haft en sådan förut, och den fungerade felfritt. Men det antar jag att dom flesta hårddiskarna gör nu för tiden :) Uppdaterade bilden, något mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Nu såg det lite bättre ut. Tycker dock att du borde ändra HDD'n till Caviar Black (bättre prestanda), och kanske överväga att köra två GFX-kort i Crossfire istället för att slänga ut 3k på chassit :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noname1121 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Bytte den mot en 640gb istället, behöver inte värsting hårddisk på 1tb direkt, då detta är min första dator jag bygger också. Hursomhelst, du tror inte att det kommer bli något problem med kylningen? då jag är rädd för att den ska bli allt för varm :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Ingår väl 4 fläktar? Om du är bekymrad om kylning kan du ju alltid ta vattenkylning, då ditt chassi stödjer det. Kan bli lite skönt att slippa allt oljud :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noname1121 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Sant, en snabb fråga, tror du den klarar att ge sig på crysis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheJuice Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Sant, en snabb fråga, tror du den klarar att ge sig på crysis? Mer än väl! Håller dock fast vid min åsikt att du har ett onödigt dyrt chassi och skulle kunna förbättra perstandan mycket mer om du tar ett hälften så dyrt (men lika bra) chassi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Varför ett chassi för 3,4k? Det chassit har heller inte plats för någon av de fläktar du har lagt till. Välj en detta istället http://www.inet.se/artikel/6900652/cooler-...-haf-922-mini-e det är så mycket mer för pengarna. Behöver du verkligen ett separat ljudkort? Det integrerade fungerar oftast hur bra som helst. Ta bort det ljudkortet och välj ett värre moderkort istället. Typ detta: http://www.inet.se/artikel/1900982/asus-p7p55d-pro Det där nätaggregatet är värdelöst, har du otur när det kraschar så tar det hela din setup med sig. Välj ex ett Fractal Design: http://www.inet.se/artikel/6900305/fractal...-tesla-550w-80- Processorn är verkligen sämst, kommer förmodligen flaskhalsa din GPU. Välj en I5 750 istället http://www.inet.se/artikel/5309950/intel-core-i5-750-2-66ghz EDIT: Ang ert snack om vattenkylning, det är ingenting för amatörer och det är inget som man monterar bara sådär, det är ett riktigt jävla jobb och det kan kosta säkert över 5000kr för en hyfsad komplett vattenkylning. Välj en ordentlig luftkylning istället. Redigerat 22 April 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.