Hoppa till innehåll

Om Gud Nu Finns....


Gäst BillieJean

Rekommendera inlägg

Gäst BillieJean

Alla diskussioner om gud kommer nog aldrig att sluta, för ni kristna kan faktiskt inte bevisa att gud finns, och vi ateister har inte tillräckliga bevis på guds ickeexistens. Ord, bilder och videor räcker inte, de går att förfalska.

Så varför egentligen har vi denna diskussion, när den inte leder nånvart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst BillieJean

Så varför egentligen har vi denna diskussion, när den inte leder nånvart?

Fråga inte oss, det var du som startade tråden.

 

Ja säg det. Jag har anmält tråden av två anledningar.

 

1. Hans existens kan inte bli bevisad, och inte heller hans ickeexistens.

2. CHORDAZBAs gulliga små rageutbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag diskuterar för att dela med mig och ta del av andras åsikter. Fanatiker som dig är svårt att diskutera med. Om du vill ha en bra diskussion som leder nån vart får du lära dig diskutera på ett annat sätt.

Rageutbrottet var förståeligt orsakat av dig. Jag är bra på att hantera rage annars skulle jag också rage'at på dig eftersom du diskuterar så dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Jag diskuterar för att dela med mig och ta del av andras åsikter. Fanatiker som dig är svårt att diskutera med. Om du vill ha en bra diskussion som leder nån vart får du lära dig diskutera på ett annat sätt.

Rageutbrottet var förståeligt orsakat av dig. Jag är bra på att hantera rage annars skulle jag också rage'at på dig eftersom du diskuterar så dåligt.

Jag diskuterar också för att dela med mig av mina åsikter, och ta viss del av andras. Men som du kanske inte märkt så är jag inte rädd för att säga det jag tycker. Jag håller inte inne med något, jag säger det jag tycker. punkt. Det kanske inte uppskattas av alla, men det är sån jag är. Jag har rätt att ändå vara här, precis som alla andra. Bara för att jag diskuterar på ett visst sätt så ger inte det er rätt att börja kalla mig en massa dumma saker, som t.ex. dumhuvud.

Jag är inte dum, eller en idiot, och det är fanimig på tiden att ni lär er det. Jag är ingen idiot bara för att jag säger vad jag tycker. Vågar man inte säga vad man tycker så ska man inte vara här. Man ska inte anpassa sig till andra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om du gör något i Guds namn, så blir du förlåten av Gud"

 

Enligt de som går på korståg (exakt samma sak som jihad i princip). Sen tror jag inte det står så i den kristna bibeln, vet inget om koranen.

Det har inte utförts någon jihad än, det finns en tid då hatet mot den Islamskavärlden växer kraftigt pga att folk dömt genom media, filmer som t.ex Body of lies, green zone, the hurtlocker osv.

What? Om du läst lite världshistoria hade du vetat att muslimer krigat väldigt mycket mot t.ex. hinduer för att tvinga dem bli muslimer. Korståg, smorståg och jihad. Hej.

Dessutom har de utfärdat jihad mot USA, men de har inte handlat mycket på det ännu.

 

Vad du än säger så kan du börja få in mer kunskap än och uttala dig på det sättet, du säger det

eftersom att någon annan har sagt till dig att det är så (media, människor) vilket är dem som

gillar och uttala sig innan dem ens granskar något.

 

I Islam så finns det inget om att man ska bli tvingad till och vara muslim, det är människor som gör sånt

pga makt med att skrämma, vilket alla religioner står bakom till + politiska partier i nazityskland då

SS soldater tvingade människor och rösta på hitlers parti.

 

Jihad handlar inte om att kriga och konvertera människor, jihad är ett utförande som kommer ske i en tid

då hela världen vänder sig mot muslimer som det står i koranen och det är det som börjar hända, men det här är bara en liten del av pusslet. Däremot är det inom kristendomen påven beådrade korståg genom länder

där muslimer befann sig för att ta över mark och sprida kristendommen, då fanns det bekämpare från Islam's sida och dem utförde ett slags jihad. Jihad står för ett heligt försvar för att man inte ska vika sig och behålla sin heder, och vi vet att människor i dagens samhälle är så fega att dem går ner på knä för vem som helst.

 

Jihad har inte utförts mot USA än, men USA påfrestar människor att öka hatet mot dem för att dem vet att

västvärlden är på deras sida hela tiden.

 

Åter igen, hitta kunskap genom bra källor, sedan kan du uttala dig om vad Islam har för inflytande på världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag diskuterar också för att dela med mig av mina åsikter, och ta viss del av andras. Men som du kanske inte märkt så är jag inte rädd för att säga det jag tycker. Jag håller inte inne med något, jag säger det jag tycker. punkt. Det kanske inte uppskattas av alla, men det är sån jag är. Jag har rätt att ändå vara här, precis som alla andra. Bara för att jag diskuterar på ett visst sätt så ger inte det er rätt att börja kalla mig en massa dumma saker, som t.ex. dumhuvud.

Jag är inte dum, eller en idiot, och det är fanimig på tiden att ni lär er det. Jag är ingen idiot bara för att jag säger vad jag tycker. Vågar man inte säga vad man tycker så ska man inte vara här. Man ska inte anpassa sig till andra.

Säg vad du tycker på ett bättre sätt då. Min uppfattning av dig efter att läst dina inlägg några dar är att du tycker att alla religiösa är idioter och har fel och att du är smartast i världen, ingen bra uppfattning alltså. Och den är baserad på det du skriver och på sättet du skriver det.

 

Sedan undrar jag vad du fick "Jag slår vad om att de flesta mördare är kristna..." ifrån. Bete dig inte som en idiot om du nu påstår att du inte är en.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...