Hoppa till innehåll

Bra Gitarr


 Dela

Rekommendera inlägg

Efter eftersökningar har jag konstaterat att det är ganska svårt och få en sådan typ av gitarr för tusenlappen. Den i stort sett billigaste jag hittade var en Ibanez, som låg på 1.800 kronor.

Annars finns det Eastone-gitarrer, akustiska med skön klang som fyller dina krav utom just inbuktningen. 995 kronor kostar dem.

 

 

Redigerat av MetalKungen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har googlat runt efter en viss akustisk Fender som jag innehar ett exemplar av. Har dock inte lyckats hitta den, ska göra ett ordentligare försök senare.

 

Hur som helst, den kostar en tusing mer än vad du tänkt dig, men den är mer än värd pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror ni att en sån här skulle vara bra?

 

http://www.thomann.de/se/ibanez_v50njpnt_jam_pack.htm

 

där fanns en liten melodi också och det lät väldigt bra.

Jo, men det är ju klart att det låter bra. Tror det är ganska få försäljare som lägger upp en exempelfil där det låter skit.

Nu påstår jag inte att det betyder att gitarren är dålig eller så, men det är lätt att luras.

 

Den verkar i alla fall duglig för en nybörjare, så kör hårt om du känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min polare sa att om man ska ha en stålsträngad så ska man ha en som man kan plugga in, annars låter den inte bra. så jag har hittat 2st som verkar lovande.

 

Epiphone

 

Cort

 

 

har även två frågor, vad är skillnaden mellan dreadnought och jumbo?

 

och är 12 strängade bra? antar att dom är mycket mer svårspelade men det lär ju la låta bättre.

 

kom gärna med tips om en bra gitarr, jag gillar att spela intron och green day låtar, lite country också.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min polare sa att om man ska ha en stålsträngad så ska man ha en som man kan plugga in, annars låter den inte bra. så jag har hittat 2st som verkar lovande.

 

Epiphone

 

Cort

 

 

har även två frågor, vad är skillnaden mellan dreadnought och jumbo?

 

och är 12 strängade bra? antar att dom är mycket mer svårspelade men det lär ju la låta bättre.

 

kom gärna med tips om en bra gitarr, jag gillar att spela intron och green day låtar, lite country också.

nej du behöver inte köpa en med mikar, det låter bra ändå.

 

jumbo och dreadnought har lite olika form, och låter förmodligen olika också, men så pass bra öra har jag inte. föredrar personligen dreadnought, både snyggare och skönare att spela på.

 

12 strämgade gitarrer är bra om man använder de rätt, precis som med allt annat. så jäkla svårspelade är de inte, och låter bättre vet jag inte. det blir ett annat ljud, tycker inte man kan jämföra de på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...