Hoppa till innehåll

Virus,virus, Virus


Red_fox2
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejhopps, då har man dator strul nu igen,,

 

Har fått ngt jäkla virus skit på min laptop som var utformat som att se ut som ett antivirus program (ware skit?) och när jag försökte ladda ner ett antivirus program för att få bort skiten så började fanskapet skada windowsfiler för mig, så nu får jag knappt igång burken. Hinner bara skriva in mitt lösenord och sedan så får jag bluescreen, och till det tråkiga så har jag 3 års gamla filer på den datorn som jag helst hade velat försöka rädda på något sätt.

 

Är det någon som har en ide' på om det finns något man kan göra för att behålla filerna så dom inte försvinner vid en om bootning av datorn.

 

 

 

 

Personer som skapar alla dessa jäkla virus borde det finnas skottpengar på!, man blir så himla less...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Starta Windows i Felsäkert läge och scanna med Spybot, Avira och Malwarebytes..

 

Eller så scannar du med ditt antivirus program och tar bort alla filer du tycker ser skumma ut..

 

Fattade inte riktigt vad du menade, Men om du inte kan logga in så får du nog formatera på direkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör som ZnK sa och starta i felsäkert-läge. Sedan lägger du över alla dina filer du vill spara i en extern hårddisk/usb-minne.

 

 

 

ZnK*

Varför skulle man ha spybot och malwarebytes samtidigt när dem i stort sett fungerar likadant?

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör som ZnK sa och starta i felsäkert-läge. Sedan lägger du över alla dina filer du vill spara i en extern hårddisk/usb-minne.

 

 

 

ZnK*

Varför skulle man ha spybot och malwarebytes samtidigt när dem i stort sett fungerar likadant?

Så dom fungerar på samma sett?

 

Visste inte det, Men själv har jag båda och är nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

till det tråkiga så har jag inte ngt antivirus program på burken, och i felsäkert läge kan jag inte instelar ngt

Men ibland är ju jag också bra trög, har jag tur kommer jag åt alla mina filer där ifrån och så får jag slänga över dom till min externa hårddisk.

 

Är lite dålig på att beskriva, var både frustrerad och trött efter jobbet så datorn hade tur att den inte fick sig en flygtur genom fönstret.

Viruset har angripit mitt användarkonto på datorn ( iofs så är de min bruk, men reser ofta med den så har satt lösenordsskyddat konto) och så fort jag fyllt i lösenordet så hinner jag bara logga in och då startar virus programmet, försöker connecta till inet, sedan kommer de upp en ruta om att jag måste betala för att kunna köra virus scan. Och trycker man "nej" så säger den " you must buy the full licens to be able to do that" och samma sak om man försöker med vanlig avinstalation eller via kontrollpanelen. Sedan får man bluescreen, så hinner inte göra något innan den slocknar igen.

Men i felskyddat läge startar den iaf utmärkt.

 

Tack för hjälpen, nu blire testa kopiera filerna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

till det tråkiga så har jag inte ngt antivirus program på burken, och i felsäkert läge kan jag inte instelar ngt

Men ibland är ju jag också bra trög, har jag tur kommer jag åt alla mina filer där ifrån och så får jag slänga över dom till min externa hårddisk.

 

Är lite dålig på att beskriva, var både frustrerad och trött efter jobbet så datorn hade tur att den inte fick sig en flygtur genom fönstret.

Viruset har angripit mitt användarkonto på datorn ( iofs så är de min bruk, men reser ofta med den så har satt lösenordsskyddat konto) och så fort jag fyllt i lösenordet så hinner jag bara logga in och då startar virus programmet, försöker connecta till inet, sedan kommer de upp en ruta om att jag måste betala för att kunna köra virus scan. Och trycker man "nej" så säger den " you must buy the full licens to be able to do that" och samma sak om man försöker med vanlig avinstalation eller via kontrollpanelen. Sedan får man bluescreen, så hinner inte göra något innan den slocknar igen.

Men i felskyddat läge startar den iaf utmärkt.

 

Tack för hjälpen, nu blire testa kopiera filerna

Inga problem!

 

Hatar dom där "versionerna" av virus. Alltså sånt som ber en att köpa något, Svårt att få bort!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Det är spyware... Inte virus, då virus vill sabba din dator och inte få ut info från den. Så om detta sker ska man ex. inte logga in på sitt bank konto då den kan ha en keylogger(lagrar vilka knappar du tryckt på och skickar till en viss dator....

Inte speciellt kul kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...