Gäst Fatosh Skrivet 7 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2005 Mac är segare för att dem har dåligare processorer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst megamuppen Skrivet 8 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2005 Alla som besöker detta forum måste veta detta: Apple Macintosh är en vanlig dator, en PC (personal computer). Mac är inte en gammal dator som en liten skara människor gillar. Det finns nya mac och har det har alltid kommit nya, t.e.x den senaste G5 som är världens snabbaste person dator. 30-40% av datoranvändare i världen har macintosh. Mac är inte heller en "jobbdator". Det går att spela många spel och lyssna på musik, se på filmer, vara på internet och en massa andra grejer (mac har många fler funktioner än en vanlig pc). Men anledningen till att mac klassas som "jobbdator" är att 40-50% dator användare i design branschen har mac eftersom den är mer jobbvänlig eftersom denm har ett stort utbud med program. Jag ville säga detta för jag är trött på alla okunniga som kallar mac "skitdator" :angry: //Macintosh gillare som inte har något emot Microsoft Fatosh :(:( läs det .. stora :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2005 Mac är segare för att dem har dåligare processorer. mac har helt enkelt ÖVERLÄGSNA processorer. en 1.5 ghz mac processor presterar ungefär lika mycket som en 4 ghz intel (skit) processor. amd presterat oxå mer än intel men långt ifrån vad en mac processor gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 8 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2005 nico.. apple har använt amd processorer innan? och förresten har dombytat till intel nu Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2005 (redigerat) apple använder inte, har aldrig använt, kommer aldrig att använda intel eller amd processorer. en intel eller amd processor går inte att använda på en mac. apple har egna processorer t.ex. g5; de är tillverkade av IBM bara för apple och kan inte användas på pc. http://www.apple.com/se/imac/processor.html http://www.apple.com/se/g5processor/ibmprocess.html Redigerat 13 Juli 2005 av nico Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 15 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2005 Men lille vän nico.. skaffa lite fakta innan du yttrar dig... Mac byter/har bytit till intel http://www.idg.se/ArticlePages/200506/07/2...3325_CS.dbp.asp såreeså Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2005 men stora vän mujo, de har inte bytt än, de kommer att byta (men den första modellen med processor tillverkad av intel ha inte kommit än) och det visste jag inte förlåt mig så hemskt mycket jag hade fel. min fakta kommer från apples officiella sida och det är väl de som borde veta bäst när det är de som tillverkar sina datorer ;). och en sak till, de använder inte, kommer inte att använda intel processorer - intel kommer att göra deras processorer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 17 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 17 Juli 2005 Mac duger. Men jag gillar PC bäst (Vi har en mac) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Coojo Skrivet 18 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2005 Mac är väl inte dåligt! Jag tror att Mac är minst lika bra som pc om inte bättre! :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 18 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2005 (redigerat) Mac kanske är mer riktad åt hållet som en jobbdator... Men som sagt det är därför den är jobb vänligare.. Har aldrig testat en Mac så jag vågar inte säga nåt. EDIT:Ett ord för lite. Redigerat 18 Juli 2005 av ║╔╗║╔╗║╔╗║ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 Alla som besöker detta forum måste veta detta: Apple Macintosh är en vanlig dator, en PC (personal computer). Mac är inte en gammal dator som en liten skara människor gillar. Det finns nya mac och har det har alltid kommit nya, t.e.x den senaste G5 som är världens snabbaste person dator. 30-40% av datoranvändare i världen har macintosh. Mac är inte heller en "jobbdator". Det går att spela många spel och lyssna på musik, se på filmer, vara på internet och en massa andra grejer (mac har många fler funktioner än en vanlig pc). Men anledningen till att mac klassas som "jobbdator" är att 40-50% dator användare i design branschen har mac eftersom den är mer jobbvänlig eftersom denm har ett stort utbud med program. Jag ville säga detta för jag är trött på alla okunniga som kallar mac "skitdator" :angry: //Macintosh gillare som inte har något emot Microsoft jag holler med dig jag sitter faktist med en g5a just nu och jag hatar alla personer som säjer att mac är en skit dator för det är den det är värdenst syggaste coolaste bästa dator dom flästa pc datorer ser ut som vita kartonger sådeså haha! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hyldran0 Skrivet 20 Juli 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2005 min kompis har en mac jag tycker att den är bättre än min pc och det där med spelen så är det så att man kan köpa ett litet pogram som gör att man kan spela pc spel...... jag vet det programet heter wordcel pc Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg