Hoppa till innehåll

Inte En "stenåldersdator"!


Rekommendera inlägg

jag holler med dig jag sitter faktist med en g5a just nu och jag hatar alla personer som säjer att mac är en skit dator för det är den det är värdenst syggaste coolaste bästa dator dom flästa pc datorer ser ut som vita kartonger sådeså haha!

 

exakt, fattar inte varför man säger nåt sånnt om man aldrig suttit eller knappt sett en mac i verkligheten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 153
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alla som säger att mac suger tänker på första generationens macintosh (dom var inte roliga kan jag säga) Mitt hus var helt invaderade av macintosh och jag tänkte att det var en skitdator! Sen åkte jag till Australien och träffa en vänn som hade en macintosh och då insåg jag att det inte var en skitdator.

 

Min kompis säger att mac är en stenålders dator och han har inte ens rört en! Haqn har bara sätt mig hålla på med en mac som pappa fick på 80-talet typ!

 

Och jag har inte sett en enda windows i Australien som har en windows förutom dom som jag byter hus med! På alla reklamer på alla tv program och alla jag vet i Australien har en MAC!

 

 

Mac äger Windows! Mac har den bästa layouten och man behöver i stort sätt inte ha nått på skrivbordet! Den är snabb också!

 

MAC ÄGER!

Redigerat av xylo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du jag hade en av världens första kompakta macar, Macintosh Plus. tycker den var jätteshysst... oki de hade en tendens att gå sönder efter ett tag men vilken pc gör inte det efter 25 år? då var ms dos eller win. 3.1 det enda operativsystemet för pc och DE sytemen var absolut inte roliga!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du jag hade en av världens första kompakta macar, Macintosh Plus. tycker den var jätteshysst... oki de hade en tendens att gå sönder efter ett tag men vilken pc gör inte det efter 25 år? då var ms dos eller win. 3.1 det enda operativsystemet för pc och DE sytemen var absolut inte roliga!

 

Macintosh 'r bar f;r dom hackar typ aldrig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Sådär, mitt första inlägg på den här sidan skall självklart skrivas i en otroligt meningslös tråd!

 

För det första. Macintosh är en äppelsort. Därav att företaget heter Apple. Vad det har, som någon skrev tidigare, med vattentät att göra har jag ingen aning om. Har aldrig hört det.

 

För det andra. Jag sitter här och skriver på en mac och jag har en mus som det går att högerklicka med. Det är bara standardmusen som inte har den funktionen. Eller den har visst den funktionen. Håller man ned CTRL samtidigt så högerklickar man.

 

Det går inte att säga att det ena är bättre en det andra men man skall ha klart för sej att Macen faktiskt var före med fönstersystemet och att pc i princip har snott det från mac. Har en gammal pc dator hemma och en mac från samma år så jag har nått att jämföra med.

 

Gällande spel så är pc bättre eftersom det finns mer spel till Microsoft en till Macintosh. Gällande grafik är de båda lika bra. Den nya G5 datorn som mac nyss kom ut med är världens absolut snabbaste persondator. Den är betydligt bättre en den senaste pc´n, alla kategorier.

Macen slår pc´n när det gäller att jobba med ljud och bild. (Alla stora tidningar har i princip mac)

Alla program som är standard på PC (Word mm) finns till mac också.

Som sagt. Det är helt enkelt en smaksak.

Utséende och storleksmässigt så är macen bättre. Köper du en delldator som det är så mycket reklam för idag så får du en hel j*vla låda du skall ställa någonstans. Köper du en mac så ser den ut såhär, med hårddisk och allt http://www.ouvre.com/wp-content/mac-mini-design.jpg

 

Eller såhär

http://www.repubblica.it/gallerie/online/tecnologie_internet/imac/1_g.jpg

Den sista bilden är en sådan jag sitter på just nu. Vill gärna införskaffa en g5 men det är en kostandsfåga.

 

Sen vill jag bara tillägga att det är en riktigt låg nivå på det här forumet vad det gäller stavning mm. Särskrivningarna haglar!

(Är bara medlem här för att jag vill ha lite hjälp med gta san andreas (ps2))

 

Ps. Den här diskutionen är helt irrelevant. Vi som har mac vet vad en mac är. Ni som inte har det eller bara har prövat det kort kan inte annat en tycka att mac är dåligt, lika lite som vi macanvändare tycker att pc är bra första gången vi använder det. Argumentera bara med sådana som har nått att komma med. De som skriver att mac är skit kan inte vara speciellt gamla så att det vet vad de pratar om.

Ds.

Redigerat av Bajen_jmp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Gäst Tomatketchup

enligt mina erfarenheter av mac, så ogillar jag dom ganska mycket.

har dock ej provar MAC OS X, mer en en gång, och de var med något tråkigt spel på, MAC OS X sanar ett antal funktioner som jag gillar (däribland högerklicksfunktionen ;) )

 

men jag påstår inte att mac är en skitdator eller att den suger, därför jag har aldrig provat en med MAC OS X ordentligt, men baserat på mina gamla erfarenheter så ogillar jag den.

 

Just nu sitter jag framför en MAC OS X och det är den ända dator jag har.Jag har 3 st MAC OS X.En i Skåne och två i Södermanland.

 

Min bästis har en asbra dator.Det ända problemet är att den måste ladda flasher så länge t.e.x en flash på PC:n tar typ 2 minuter att ladda medans på MAC OS X så tar det 5 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...