Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

• Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

vilket spel? fast jag tror det ligger på samma ställe i alla spel.. tror staden heter pewter city men inte säker ;o

Gäst gohan
Skrivet

pewter heter staden och där inne är det bäst att använda gräs eller vatten pokemon.

Gäst Tutankoopa
Skrivet

jag dör bara hela tiden mina pokemon är:

Charamander.lv6

Pidgey.lv3

Ratata.lv6

Ett dåligt lag som inte fungerar på Brock :angry:

Gäst Link^
Skrivet

Träna mer i vanligt gräs.Jag brukar göra så att jag får charmeleon innan brock och så har jag alltid nidorino innan han.

Gäst Tutankoopa
Skrivet

Fart fångar man Nidorina då?

Jag är dålig på Red men grym på Guld

Gäst Ka_Sin
Skrivet

...mm... där finns en jag, men jag tycker du inte bara skall fånga en nidorino.

Bäst du tränar dina pokemon lite mer också.

När du kommer till misty så kan du bara vinna med charmander om han kan "slash"

Skrivet (redigerat)

OK, här är mitt tips.. man borde inte välja Charmander från början. När man kommer till Brocks gym får man lätt problem eftersom man inte kan hitta en gräspokémon. Men här är iaf tipset om du vill ha Charmeleon ändå...

1) Fånga en Caterpie på lv. 4-5. (Undrar varför man inte ska fånga en Metapod? För att vilda Metapods bara kan Harden, medan Caterpies när de utvecklar till Metapods, fortfarande behåller sina gamla attacker och kan fortfarande använda Tackle.)

2) Träna den tills den blir till en Butterfree och kan Sleep Powder och Confusion. Den måste inte kunna Sleep Powder, det är bara enklare om den kan det.

3) Skaffa en Nidoran hane på Routen vänster om Viridian City. Träna den (det är enkelt) tills den kan Double Kick.

4) Gå till Brocks gym och skippa de första tränarna via sidovägarna och möt Brock direkt (med läkta Pokémon såklart). Använd Nidoran när det gäller Geodude. Om Nidoran redan svimmar vid första omgången mot Geodude, så ha Butterfree i reserv till att besegra honom. Om Nidoran fortfarande kan slåss, ha honom kvar för att möta Onix och använd Double Kick. Förmodligen svimmar Nidoran nu, eller om du helt enkelt inte orkar ha Nidoran stridande hela tiden, byt till Butterfree. Använd Sleep Powder och så använd Confusion tills han vaknar, och använd Sleep Powder IGEN. Ett enkelt sätt att vinna, förutom när du tränar. Det är ganska så kul.

LYCKA TILL!

EDIT: Nidoran honor kan inte Double Kick, men fånga en ändå. Nidoran honor blir ju till Nidoqueens och Nidoran hanar till Nidokings. Båda delarna är oerhört starka, plus att båda kan lära sig vissa elektriska och isattacker. Bra, va? Så fånga båda två. De kan vara väl till pass senare...

PS: Jag kommer inte ihåg, men jag tror att du kan fånga en Pikachu i Viridian Forest. Det tar tid, men i Röd och Blå kan man nog hitta en. Fånga den och träna upp den för Cerulean City's gymledare.

Redigerat av PokémonMaster
  • Skapa ny...