GangstaLean Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Hej! Jag tror att jag har fått en slags pop-up virus. Det kommer upp på alla sidor jag går in på tom Fuska och youtube! Längsta ppe på sidan står det! Du har vunnit en iphone klicka här och olika såna pop ups. Hur tar man bort dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Virus scanna med virusskydd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Hej! Jag tror att jag har fått en slags pop-up virus. Det kommer upp på alla sidor jag går in på tom Fuska och youtube! Längsta ppe på sidan står det! Du har vunnit en iphone klicka här och olika såna pop ups. Hur tar man bort dom? skanna med avg free om du inte har skydd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/722 Hjälper nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/722 Hjälper nog. Det hjälpe men så kommer det upp varje gång när det blockerar en pop up att den har blockerat störigt.Ska scanna datan kanske hjälper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 10 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Skanna med anti-spyware, jag rekommenderar Spybot: Search And Destroy och Ad-Aware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 10 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2010 Tyvär funkar inte ens att scanna! När jag trycker på scan står det: Failed! Cannot connect to server! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 11 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Tack cakeguy har nu installerat och kör Spybot: SnD. Har hittat 3Trojans och Pop-up problemet, återkommer om det funkar efteråt efter att den har scannat klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Det hjälpe men så kommer det upp varje gång när det blockerar en pop up att den har blockerat störigt.Det går att stänga av på inställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Det hjälpe men så kommer det upp varje gång när det blockerar en pop up att den har blockerat störigt.Det går att stänga av på inställningarna. Fast det låter som han har ett virus och då är det kanske bäst att ta bort de istället för att använda popupblokerare. GangstaLean, du kan ju söka på namnet på trojanerna, de brukar vara ganska sega att ta bort och det finns lite olika metoder för olika sorter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Han bör också skaffa noscript för att undvika virus i framtiden :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 11 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2010 Tror det är mer som ett spyware och inte virus då virus oftast skadar och gör reklam. Spyware har ofta en keylogger också så du borde nog inte logga in ex bankkonto och andra viktiga saker ska du inte heller skriva in ex. lösenord osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.