Hoppa till innehåll

Windows Xp X86.


Gäst Cakeguy
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Cakeguy

Förstår heller inte varför du inte gillade Win 7 då det är mycket bättre än XP.

Smaksak.

 

Nej det är ingen smaksak, det är faktiskt bättre.

DX10, DX11, 64 bit som faktiskt fungerar.

 

DX10 funkar i XP, med ett hack som jag använder! :D

 

Men ok, kanske onödigt med hela 6gb ram då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

 

 

Förstår heller inte varför du inte gillade Win 7 då det är mycket bättre än XP.

Smaksak.

 

Nej det är ingen smaksak, det är faktiskt bättre.

DX10, DX11, 64 bit som faktiskt fungerar.

 

DX10 funkar i XP, med ett hack som jag använder! :D

 

Men ok, kanske onödigt med hela 6gb ram då.

 

Det är det lugnt, 2 GB är lite på gränsen när det gäller moderna spel, 4GB (eller 3,5) räcker med råge och jag tror inte du märker någon skillnad alls efter det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

 

Win 7 finns som 64 bits version och det fungerar med alla program.

 

Testa XP som 64 bits version, du kommer bli förvånad över hur lite som faktiskt fungerar.

Jag har gjort det, och inga drivrutiner till nätverks dongeln gick att installera, mycket problem med drivrutiner för moderkortet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows XP 32-bit kan bara utnyttja 4 GB RAM. Vill du få användning av allt RAM måste du byta till ett 64-bitars operativsystem. Att föreslå är Windows 7 x64.

 

Men då kommer frågan.

Varför är du missnöjd med Windows 7?

 

Jag var missnöjd på Vista först när jag började använda det, men när jag väl gått över till Windows 7 så fanns det ingen återvändå till XP. Windows 7 känns så mycket mer stabilare och kvickare än Windows XP.

Har man problem så får man helt enkelt söka på det och se vad felet kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, jag bytte från Windows 7 x64 till Windows XP för att jag var mycket missnöjd med Windows 7. Först bytte jag till Windows XP x64 men fick inte internet att funka, så nu har jag Windows XP Proffesional SP3 (x86).

 

32-bitars Windows använder ju bara 3,5 gb i ram, och jag har 6gb ram inbyggt i datorn. Finns det något sätt att tvinga mitt Windows att använda alla mina 6gb ram? I så fall, berätta gärna hur. Tack.

Det är omöjligt för dig att använda mer än 3,5 gb ram. Ett 32-bitars OS kan endast använda 2^32 bitar i ram, vilket blir ~4 gb i ram, MEN det finns en massa teknisk goja som gör att det blir lite mindre än 4 gb.

 

Läs mer här om du vill -> http://www.codinghorror.com/blog/2007/03/d...tes-of-ram.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går visst att använda mer än 3.5gb ram som jag sa tidigare, med hjälp av en kernel patch. Men jag hittar inte länken till hur man gjorde det just nu.

Enligt min kompis kan Linux 32bit använda mer än 3.5gb som standard.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så som jag förstått det så är det inte så enkelt att göra så på windows, så för en "medelsvensson" så är det inte så enkelt att fixa en kernel för att få tillgång till mer ram.

 

På linux kan man ju använda upp till 8 gb ram i en 32-bitars struktur, men Microsoft älskar att blockera sina OS så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

 

Win 7 finns som 64 bits version och det fungerar med alla program.

 

Testa XP som 64 bits version, du kommer bli förvånad över hur lite som faktiskt fungerar.

Jag har gjort det, och inga drivrutiner till nätverks dongeln gick att installera, mycket problem med drivrutiner för moderkortet också.

 

Jag kunde fixa x86-drivrutiner till min nätverks-dongel på Windows 7 x64. Men fick random BSOD på grund av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

64 bit som faktiskt fungerar.

Jag ifrågasätter dig inte, men förklara gärna vad du menar. ;)

 

Win 7 finns som 64 bits version och det fungerar med alla program.

 

Testa XP som 64 bits version, du kommer bli förvånad över hur lite som faktiskt fungerar.

Jag har gjort det, och inga drivrutiner till nätverks dongeln gick att installera, mycket problem med drivrutiner för moderkortet också.

 

Jag kunde fixa x86-drivrutiner till min nätverks-dongel på Windows 7 x64. Men fick random BSOD på grund av det.

 

Då var det drivrutinerna som var problemet, inte Windows 7.

Den som kodar drivrutinerna är troligtvis den som tillverkar dongeln. Så det är hos tillverkaren det egentliga problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...