WASD Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 (redigerat) http://www.inet.se/kundvagn/d49c4248-91fc-...0f-446bb6e4af70 http://upload.snelhest.org/images/100514dator.PNG Satte ihop den åt en kompis, undrar om nåt bör ändras. 6000kr ska den kosta sa han. Har nån koll på varför ram minnet är så dyrt? På ett screenshot från http://www.fuska.se/forum/Mounadens_Datorp...a_-t118527.html kostar crossair 2x2gb 550kr, här kostar det 1100kr... Redigerat 14 Maj 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Den är inte publik :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Den är inte publik :PÖh, hur fixar man det? :P La upp ett screenshot i första inlägget så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 http://i43.tinypic.com/9vfsly.jpgskulle bli bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 (redigerat) Alltid ska folk gå över priset :P Du glömde ihopbyggning också som jag har med i mitt paket. Den ser inte så mycket bättre ut heller. Redigerat 14 Maj 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Vet inte varför 4Gb RAM sägs ha kostat så lite, tror nog inte att det ens är sant, isåfall när de REAde ut DDR2 minnena när DDR3 kom. Tycker dock att du ska be din kompis antingen montera datorn själv och lägga till 1000kr till budgeten, då kommer han få en mycket bättre och framtidssäker dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Tycker dock att du ska be din kompis antingen montera datorn själv och lägga till 1000kr till budgeten, då kommer han få en mycket bättre och framtidssäker dator.Han kan inte sånt. Jag kan det möjligtvis men har aldrig gjort det förut och vill inte riskera något, dessutom får man 2 års garanti som han vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 (redigerat) Tycker dock att du ska be din kompis antingen montera datorn själv och lägga till 1000kr till budgeten, då kommer han få en mycket bättre och framtidssäker dator.Han kan inte sånt. Jag kan det möjligtvis men har aldrig gjort det förut och vill inte riskera något, dessutom får man 2 års garanti som han vill ha. Han har vilket fall som helst garanti på varje enskild del. Enligt mig är det mycket bekvämare att ha byggt datorn själv och ha garanti efter det. Sådant jävla jobb annars ifall något sedan felar och man inte få sätta ett finger på datorn utan att garantin försvinner. Redigerat 14 Maj 2010 av KalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 14 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Tycker att du lika gärna kan proppa in ATI XFX 5770 ist för 5750. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2010 Tycker att du lika gärna kan proppa in ATI XFX 5770 ist för 5750. =)Om jag köper billigaste 5770 blir det 6400kr. Att alla alltid ska hålla på att gå över priset på datorpaket :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Försökte dra ihop så billigt som möjligt och få in senaste tekniken, kom så här långt som sagt. Men säg åt honom att ett tillägg på 500kr kommer gynna han ett eller två år längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 15 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2010 Vad ska han använda datorn till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.