Median Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Allt över 60 fps är onödigt då vårat öga inte uppfattar mer än det.. Jo, när GTA IV kommer upp i runt 100 FPS då rör han sig som en människa irl. Vid 60 så ser man skillnaden tydligt. Inbillning troligtvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Allt över 60 fps är onödigt då vårat öga inte uppfattar mer än det.. Jo, när GTA IV kommer upp i runt 100 FPS då rör han sig som en människa irl. Vid 60 så ser man skillnaden tydligt. Vad har du för skärm? En vanlig skärm kan bara visa 60fps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Allt över 60 fps är onödigt då vårat öga inte uppfattar mer än det.. Jo, när GTA IV kommer upp i runt 100 FPS då rör han sig som en människa irl. Vid 60 så ser man skillnaden tydligt. Vad har du för skärm? En vanlig skärm kan bara visa 60fps. Då måste förstå att ungen inte har en aning om vad han snackar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Då måste förstå att ungen inte har en aning om vad han snackar om.Så kan man också se det, men jag ifrågasätter honom bara utan fördomar för att kolla upp om han verkligen har nån aning om det. Inte en trevlig situation ifall man har sådana fördomar om någon och det sedan visar sig att de hade rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Då måste förstå att ungen inte har en aning om vad han snackar om.Så kan man också se det, men jag ifrågasätter honom bara utan fördomar för att kolla upp om han verkligen har nån aning om det. Inte en trevlig situation ifall man har sådana fördomar om någon och det sedan visar sig att de hade rätt. Han menade att människorna tydligen blir verkligare ifall FPSen höjs från 60 till 100. Det spelar som sagt ingen roll då det i det fallet är skärmens uppdateringsfrekvens som begränsar bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Han menade att människorna tydligen blir verkligare ifall FPSen höjs från 60 till 100.Låter väl inte så orimligt, 60fps ser ju verkligare ut än 30fps. Jag tror faktiskt att man ser lite skillnad på 60 och 100, men jag har märkt att jag är ganska duktig på att se fps :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Eftersom att KalphiteQ tror att jag är en idiot som inte förstår någonting, så tänker jag bara svara på WASDs fråga. Jag har en BenQ G2420HDB http://i.testfreaks.se/images/products/600x400/18/benq-g2420hdb.7286546.jpg Och jag ser skillnad på 60 och 100 FPS. Och eftersom jag har xfire (fps mätare, chat, allt) så kan jag se min fps när jag vill. När vi ändå talar om fps, jag la in GTA IV som ett "non-steam shortcut" i steam och fick en höjning på 40 FPS. Det är så den kommer upp i 100 FPS och jag ser skillnaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 jag la in GTA IV som ett "non-steam shortcut" i steam och fick en höjning på 40 FPS.Det där makes inte sense... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 jag la in GTA IV som ett "non-steam shortcut" i steam och fick en höjning på 40 FPS.Det där makes inte sense... Håller med, men så är det :S Om ni inte tror mig, skit it då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 Eftersom att KalphiteQ tror att jag är en idiot som inte förstår någonting, så tänker jag bara svara på WASDs fråga. Jag har en BenQ G2420HDB Och jag ser skillnad på 60 och 100 FPS. Och eftersom jag har xfire (fps mätare, chat, allt) så kan jag se min fps när jag vill. När vi ändå talar om fps, jag la in GTA IV som ett "non-steam shortcut" i steam och fick en höjning på 40 FPS. Det är så den kommer upp i 100 FPS och jag ser skillnaden. Klart man ser skillnad på 60 och 100 FPS om man har fps-mätare :_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jeppedoli Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 http://img685.imageshack.us/img685/5751/callofdutynoobfps.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2010 jeppedoli P13 Det är ingen bragd du har lyckats med, att komma upp i 91 fps i låg upplösning och förmodligen står grafikinställningarna på auto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.