Hoppa till innehåll

Nya Zelda Till Wii


Chilla
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 4 veckor senare...

Som de flesta vet så kommer det ett nytt Zelda till Wii.

Det kommer kräva Motionplus och kommer att visas på E3 2010 någon gång mellan den 15-17 juni.

 

Mina frågor är;

1. Vad förväntar ni av det nya Zelda spelet?

2. Vad skulle ni vilja ha med i spelet?

 

1. Jag förväntar mig grymma fighter med svärdet eftersom det nu förmodligen kommer att vara så att Link härmar Wiimote mer exakt.

2. Jag skulle vilja att de tog med skogen som visades i första trailern till Twilight Princess.

Den såg riktigt cool ut. Tänk dig att gå runt i en mörk skog bland en massa träd med en lykta i handen. Fifan. TP skogen sög!

Jag vill också att man ska kunna resa i tiden, dvs att man ska kunna bli stor och liten, och att Link ska göra häftiga volter som i Majoras Mask! :D

Twilightprincess var inte det bästa Zelda i spelet men det var inte dåligt heller. Några saker som jag vill att de ändrar eller inte ändrar från Twilightprincess är:

 

1. Bossarna var alldeles för enkla fast dom var ändå rätt så coola( Fyrus, Stallord, Blizzeta och Argorok är ett bra exempel) svårare bossar är bättre än enkla.

2. VART ÄR MAGIMÄTAREN? Den har alltid varit en del av Zelda förutom i det allra första. Magimätaren är ett MÅSTE!

3. Att ha 5 hjärtbitar var nytt och kändes ganska bra i början men senare märkte man att de nya hjärtbitarna fanns i Templen. eehh nej tack.

4. I Twilightprincess hade dom en del nya coola grejer som: Spinnern, Dominon Rod och de dubbla Hookshots. Fortsätt så! Om dom inte kommer på några nya kan dom ju ta med gamla som Rocs feather eller de Magnetiska Handskarna.

5. Grafiken i Twilightprincess var bra fast jag skiter i hur den kommer och vara i Skyward Sword. Wind Waker t.ex det kom ut efter Ocarina of Time och hade lite sämre grafik fast det var ändå ett skitbra spel!

6. Att ha dubbelvärldar är skitcoolt! Twilight världen var cool men den mörka världen i A Link to the Past var mycket bättre.

7. Att få mera färdigheter till svärdet var en helt ny ide i Twilgihtprincess och en bra ide. Med detta kombinerat Motion plus kommer äga! Det skulle också vara coolt om man kan göra ny lära rörelser på detta sätt.

8. Precis som bossarna tycker jag att svårare tempel är bättre. Twilightprincess tempel var hyfsat svåra men inte skitsvåra förutom City in the Sky som är helt klart ett av de svåraste 3D templet någonsin i Zelda. Som sagt fortsätt att göra komplicerade Tempel!

9. Att kunna rida på Hästen och att dessutom döpa den i början? JA FÖR FAN!

10. Världen Twilightprincess var STOR och hade typ 10 tempel! Som Dr robotnik sa:you know what they say the more the merrier!

11. Musiken . . o m g musiken är BÄTTRE ÄN NÅGONSIN I TWILIGHTPRINCESS svårt att toppa det.

 

Som Gunde Svan sa: Ingenting är omöjligt!

 

:cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...