Hoppa till innehåll

Sömn Och Drömmar


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Okej, jag är faktiskt lite rädd för att få hallucinationer. Är det inte läskigt att det kan kännas som att man inte andas?

 

Jag är alltså inte rädd för att få en LD, jag är bara rädd för hallucinationerna som kan uppstå..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har aldrig upplevt sömnparalys men det är inte farligt, kroppen går in i det varje natt när vi sover.

 

Att få sånna här hallucinationer är ungefär som att drömma bara att man känner att man ligger i sängen, inget att vara rädd för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, man kan ju inte röra sig och det kan kännas som man inte kan andas. Det bästa man kan göra är att ignorera det och låtsas som att inget händer för att undvika panik. Det är inte farligt.

 

Om man vill ta sig ur det kan man försöka andas i ett annat tempo så märker kroppen det och avbryter paralysen. Jag har också för mig att man kan försöka röra sina tår eller ögon för att komma ur men är osäker på om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror man vanligtvis tycker paralysen är läskigare än hallucinationer så jag tror inte du kommer tycka det är så äckligt.

 

Jag hade en väldigt lång LD inatt där jag sprang runt i flera olika affärer och åt att jag såg utan att betala eftersom det var en dröm B) Det smakar som om det var på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Fan vad kul LD verkar vara! :D

Det finns väl olika metoder för att få en såkallad Lucid dröm?

Någon som har en svensk sida där det står alla metoder?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...