WASD Skrivet 14 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2010 Jag Jailbreakeade min iPod Touch 2G med version 3.0 för ungefär ett år sen. Men nu har jag behov av att använda program där version 3.1 behövs så jag har några frågor. Vilken är senaste firmware till ipod? Vilken är senaste stabila untethered jailbreak firmware? Kan man jailbreaka till 3.1 eller senare utan att förlora allt som finns på ipoden? Länka gärna till nån bra aktuell youtube guide också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Jag Jailbreakeade min iPod Touch 2G med version 3.0 för ungefär ett år sen. Men nu har jag behov av att använda program där version 3.1 behövs så jag har några frågor. Vilken är senaste firmware till ipod? Vilken är senaste stabila untethered jailbreak firmware? Kan man jailbreaka till 3.1 eller senare utan att förlora allt som finns på ipoden? Länka gärna till nån bra aktuell youtube guide också. Den här: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Den där är gammal och outdated. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Den där är gammal och outdated. Duger den så kvittar det väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 TS ville ha en aktuell guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Dessa då: http://www.youtube.com/watch?v=M5rF024-2vg http://www.youtube.com/watch?v=6dKlgCItjnA http://www.youtube.com/watch?v=Xn-eOkG80ks Väldigt nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 (redigerat) Den första du länka var 3.0.1, jag tror jag har 3.0.2 just nu... Den sista bland de tre andra verkar bra, de två första är inte ens till ipod. Den sista har förresten 8 views på en dag, inget jag vill satsa på. Att söka på youtubefilmer kan jag göra själv, jag hoppades att någon som har koll på det här kan svara på mina frågor och rekommendera en tutorial som de vet funkar. Redigerat 15 Juni 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 (redigerat) Det senaste firmware till iPhone OS är just nu 3.1.3. Jag har själv en iPod 3g 64gig med 3.1.3 jag jailbreakade med Spirit jailbreaket och det funkade bra. Bara att köra "programmet" så installeras Cydia automatiskt och sen är det bara att lägga till cydia sourcen hackulo.us. Ang. sista frågan, ifall du bara uppgraderar OSet med iTunes och sedan jailbreakar så ser jag inte varför något skulle försvinna ifrån den :) . Redigerat 15 Juni 2010 av TheUnnamed Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Formateras ipoden då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Nu var det ett tag sen jag jailbreakade min fast jag har inte för mig att någonting försvinner när man uppdateras iPoden och det gör definitivt inte det när man jailbreakar. Annars så har du väll ändå allt i iTunes biblioteket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Nej det har jag inte :P När jag jailbreakade med typ 3.0.2 formaterades ipoden nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Förstår inte riktigt om iPoden formateras borde ju fortfarande musiken/programmen finnas kvar i iTunes biblioteket? Så var det iaf för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.