Hoppa till innehåll

Xbox 360 Slim Släpps 16:e Juli I Europa


360Xbox

Rekommendera inlägg

Men vafan, är jag den enda som längtar till 360 Slim?

 

Förresten så har dom flesta sakerna fixats nu till Xbox 360.

 

RROD Eftersom den kommer vara kallare, och dom troligen fixat det.

 

Låter högt En stor fläkt istället för 2 små.

 

Kan inte ta emot trådlöst internet Har Wi-Fi.

 

Stor och klumpig Nu är den liten och smidig.

 

Liten hårddisk Har nu 250GB.

 

Osv, osv.

Vadå stor och klumpig? vafan, dansar du runt med ditt 360 medan du spelar eller?

 

Hade jag haft ett ¨vanligt¨ 360 hade jag inte gått och köpt detta bara för att det e nytt, men om jag nu inte har nåt och skulle gått och köpt ett så hade jag nog väntat på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Men vafan, är jag den enda som längtar till 360 Slim?

 

Förresten så har dom flesta sakerna fixats nu till Xbox 360.

 

RROD Eftersom den kommer vara kallare, och dom troligen fixat det.

 

Låter högt En stor fläkt istället för 2 små.

 

Kan inte ta emot trådlöst internet Har Wi-Fi.

 

Stor och klumpig Nu är den liten och smidig.

 

Liten hårddisk Har nu 250GB.

 

Osv, osv.

1. Har man garanti kvar på sin 360 så fixas det gratis, annars är detta en fördel.

 

2. Detta kan också vara en liten fördel, dock så är det inte fläkten som låter mest i en "vanlig" 360, dvd-läsaren är också en orsak.

 

3. Okej, visst. Men det går att köpa en sån där sak till en vanlig 360 så att man kan använda trådlöst. Och en sak till, det brukar vara jävligt segt att spela via trådlöst med konsol. Men om det är så viktigt: http://cdon.se/spel/xbox_360_wireless_%22n...dapter-10494406

 

4. Som "DiRtY" sa, dansar du med den? Seriöst, vad spelar det för roll, det är inte precis stor skillnad.

 

5. Köp till en sån här: http://cdon.se/spel/microsoft_xbox_360_har...e_250gb-8868337

 

 

Alltså, är Slim värkligen värd 2500kr om du redan har en Xbox 360? Om du köper till trådlös adapter för 349kr + en stärre hårddisk för 999kr så är vi uppe i 1348kr, ca 1152kr billigare än en Slim. Är det värt det? Nej, inte enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RROD kommer delvis vara fixat. Istället för att göra så att konsollen får RROD så kommer ett varningsmeddelande upp och stänger av konsollen så man slipper RROD.

 

Jag längtar efter som mitt 360 gick sönder för nån dag sedan

 

Är det RROD så går det ju att fixa aslätt. :/

Med towel trick?

 

Med ny kylpasta.

 

Smart, när garantin är borta gör du ju inget om man öppnar den heller.

 

Du har fortfarande reklamationsrätten i 3 år, som du antagligen sumpar om du öppnar konsollen.

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RROD kommer delvis vara fixat. Istället för att göra så att konsollen får RROD så kommer ett varningsmeddelande upp och stänger av konsollen så man slipper RROD.

Exakt, det är väl när det är något fel med fläkten så får man ett varningsmeddelande och man får "Red Dot".

Xboxen stängs av och när pricken slutar vara röd är det ok att starta den.

 

Det står om det på Gamereactor.se

 

Men vafan, är jag den enda som längtar till 360 Slim?

 

Förresten så har dom flesta sakerna fixats nu till Xbox 360.

 

RROD Eftersom den kommer vara kallare, och dom troligen fixat det.

 

Låter högt En stor fläkt istället för 2 små.

 

Kan inte ta emot trådlöst internet Har Wi-Fi.

 

Stor och klumpig Nu är den liten och smidig.

 

Liten hårddisk Har nu 250GB.

 

Osv, osv.

1. Har man garanti kvar på sin 360 så fixas det gratis, annars är detta en fördel.

 

2. Detta kan också vara en liten fördel, dock så är det inte fläkten som låter mest i en "vanlig" 360, dvd-läsaren är också en orsak.

 

3. Okej, visst. Men det går att köpa en sån där sak till en vanlig 360 så att man kan använda trådlöst. Och en sak till, det brukar vara jävligt segt att spela via trådlöst med konsol. Men om det är så viktigt: http://cdon.se/spel/xbox_360_wireless_%22n...dapter-10494406

 

4. Som "DiRtY" sa, dansar du med den? Seriöst, vad spelar det för roll, det är inte precis stor skillnad.

 

5. Köp till en sån här: http://cdon.se/spel/microsoft_xbox_360_har...e_250gb-8868337

 

 

Alltså, är Slim värkligen värd 2500kr om du redan har en Xbox 360? Om du köper till trådlös adapter för 349kr + en stärre hårddisk för 999kr så är vi uppe i 1348kr, ca 1152kr billigare än en Slim. Är det värt det? Nej, inte enligt mig!

 

Det jag menar med 3:an och 5:an är att man får med dom sakerna och inte behöver köpa dom för 1600 kr totalt.

 

Och på 4:an så syftar jag också på att den ser snyggare ut och om man ska ta med Xboxen nånstans så är det inte lika tungt/jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menar med 3:an och 5:an är att man får med dom sakerna och inte behöver köpa dom för 1600 kr totalt.

 

Och på 4:an så syftar jag också på att den ser snyggare ut och om man ska ta med Xboxen nånstans så är det inte lika tungt/jobbigt.

Jo, ska man köpa en Xbox och inte har en annan sedan tidigare (tex Elite) så kan det vara värt att köpa den nya. Men om man redan har en 360 så tycker jag inte att det är värt att köpa Slim för 2,5k eftersom att man kan "uppgradera" den själv. Dock så är storleken ett plus om man ska ta med den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...