Paffi Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Hej :P Jag fyller snart år och då skall jag skaffa en ny dator. Men jag vet inte riktigt vad jag skall skaffa för sorts dator Mac eller Pc, Stationär eller bärbar =/ :P Krav: Skall vara hyfsat lätt att lana med( inte så nödvändigt) Jag skulle villja kunna använda program som Cubase 5 eller Logitech Bra ljudkvalite Kunna spela spel som MW 2 och Css Tack för all hjälp :P :D :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Om du mest ska spela på datorn så rekommenderar jag en stationär Pc. Du får även mycket mer för pengarna om du bygger en egen med egna delar, istället för att köpa en så kallad "märkesdator" som redan är ihopbyggd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Definitivt stationär PC. Vad har du för budget? Jag kan lägga ihop delar till dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paffi Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Definitivt stationär PC. Vad har du för budget? Jag kan lägga ihop delar till dig. 6000-7000 Tack :P för hjälpen :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Kan du då skaffa operativsystem på annan väg? Eller kan du tänka dig att bygga ihop datorn själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paffi Skrivet 20 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Kan du då skaffa operativsystem på annan väg? Eller kan du tänka dig att bygga ihop datorn själv? Jag e rätt bra på bygga ihopa dom :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Mac = Jobb dator Bärbar = Jobb dator Stationär PC = Jobb/spel dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2010 Kan du då skaffa operativsystem på annan väg? Eller kan du tänka dig att bygga ihop datorn själv? Jag e rätt bra på bygga ihopa dom :P Kan du då skaffa operativsystem på annan väg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 21 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2010 (redigerat) Kan du då skaffa operativsystem på annan väg? Eller kan du tänka dig att bygga ihop datorn själv? Jag e rätt bra på bygga ihopa dom :P Kan du då skaffa operativsystem på piraternas vis? Rättade lite, antar att det var det du menade. :) Redigerat 21 Juni 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snusmumriken Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Mac = Jobb dator Bärbar = Jobb dator Stationär PC = Jobb/spel dator Ptja, det där är väl ganska subjektivt. ;) En Mac fungerar utmärkt att spela på om den har kapaciteten, t.ex. en Mac Pro samtidigt som en stationär PC kan vara svårt att spela på utan prestanda precis som det faktiskt finns laptops gjorda för spel. Nåja, eftersom att din budget ligger på kring 7000kr och inte 3-4 gånger mer så blir det väl en stationär PC helt klart, låt mig fråga en sak bara, varför vill du ha en mac? Är du helt enkelt osäker på vad som är bäst? För vill du köra OSX kan du ju alltid köra hackintosh på en intel-PC genom att installera äkta OSX (df. inget olagligt), men se då till att du har hårdvara som stödjs. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Mac = Jobb dator Bärbar = Jobb dator Stationär PC = Jobb/spel dator Ptja, det där är väl ganska subjektivt. ;) En Mac fungerar utmärkt att spela på om den har kapaciteten, t.ex. en Mac Pro samtidigt som en stationär PC kan vara svårt att spela på utan prestanda precis som det faktiskt finns laptops gjorda för spel. Nåja, eftersom att din budget ligger på kring 7000kr och inte 3-4 gånger mer så blir det väl en stationär PC helt klart, låt mig fråga en sak bara, varför vill du ha en mac? Är du helt enkelt osäker på vad som är bäst? För vill du köra OSX kan du ju alltid köra hackintosh på en intel-PC genom att installera äkta OSX (df. inget olagligt), men se då till att du har hårdvara som stödjs. ;) Dem flesta spelen stödjer inte Mac.Inte än iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paffi Skrivet 22 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 (redigerat) Mac = Jobb dator Bärbar = Jobb dator Stationär PC = Jobb/spel dator Ptja, det där är väl ganska subjektivt. ;) En Mac fungerar utmärkt att spela på om den har kapaciteten, t.ex. en Mac Pro samtidigt som en stationär PC kan vara svårt att spela på utan prestanda precis som det faktiskt finns laptops gjorda för spel. Nåja, eftersom att din budget ligger på kring 7000kr och inte 3-4 gånger mer så blir det väl en stationär PC helt klart, låt mig fråga en sak bara, varför vill du ha en mac? Är du helt enkelt osäker på vad som är bäst? För vill du köra OSX kan du ju alltid köra hackintosh på en intel-PC genom att installera äkta OSX (df. inget olagligt), men se då till att du har hårdvara som stödjs. ;) Pogramet Logic skulle jag vilja ha( Sägs att det skall vara bättre än FL studio 9 och Cubase 5) Är 6-7 tusen lite pengar? Redigerat 22 Juni 2010 av Paffi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.