Hoppa till innehåll

Ska Köpa Kamera. Behöver Hjälp!


Sinistral
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag behöver köpa en ny kamera då min gamla precis blev stulen (en pentax optio a40). Behöver dock hjälp med vad för kamera som jag ska välja. Har alldeles för många alternativ som jag hittat för att lista upp dem här.

 

 

Dessa är de få krav jag har:

 

- En kompakt digitalkamera. Vill inte ha en systemkamera. Vill ha något som är lätt att stoppa i fickan.

- En kostnad på cirka 2000 kr. Detta kan fluktuera upp och ner utan problem (bara det inte blir 3000 kr).

- Kameran ska ha antiskak-skydd som motverkar suddiga bilder.

- Gärna laddningsbart batteri men är absolut inget krav.

- Möjlighet att filma med den (även ljud ska vara med då).

- USB 2.0

- Att den är så bra som möjligt för pengarna :lol:

 

- Butiken ska vara känd, vare sig den finns i fysisk form eller bara genom internet. Inga skumma butiker i gränder eller skumma kassa internet sidor.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta!

Redigerat av Sinistral
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2558814

Grymt bra kamera,kanske inte rätt färg men jaja.

Tar bilder på 10 megapixlar, somsagt lätt värt pengarna.

Typiskt att alla ska tro att ju mer megapixlar kameran har, ju bättre är den. Kan säga att min syrra har en kamera på 12 mp, och min morsa en på 5. Morsans kamera är så grymt mycket bättre på alla sätt. Det har mycket att göra med objektivet. Så ta inte för givet att ju mer megapixels en kamera har, ju bättre är den.

 

Kommer med lite tips snart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Fick ni inget på försäkringen när era saker blev snodda ur skåpet?

 

http://www.blocket.se/stockholm/Pentax_opt...tm?ca=2&w=3

Tyvärr får jag inte det. Vad jag hade i skåpet har dem inget ansvar över... Livet suger ibland :(

Det enda som eventuellt ersätts är kläderna och böckerna då dem inte är "Stöldbegärliga" som alla elektronikprylar i väskan är.

 

Det enda som är trist med den kameran är ju dock att den har USB1.1 och det är ju segt som tusan. :P

Redigerat av Sinistral
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2558814

Grymt bra kamera,kanske inte rätt färg men jaja.

Tar bilder på 10 megapixlar, somsagt lätt värt pengarna.

Typiskt att alla ska tro att ju mer megapixlar kameran har, ju bättre är den. Kan säga att min syrra har en kamera på 12 mp, och min morsa en på 5. Morsans kamera är så grymt mycket bättre på alla sätt. Det har mycket att göra med objektivet. Så ta inte för givet att ju mer megapixels en kamera har, ju bättre är den.

 

Kommer med lite tips snart!

 

Jag vet att megapixlarna inte spelar någon större roll,men den tar grymma kort B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...