Laserturk Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 För att hjälpa dig med vilken mobil du skall ha så kan du börja med att besöka denna sida: http://phonegg.com/ Där kan du jämföra två telefoner för att lättare se för- och nackdelar med dem. När vi ändå är i farten kan du gå in på testfreaks: http://www.testfreaks.se/ för att se vad mobilen har för betyg och enskilda för- och nackdelar samt kommentarer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Jaja, typ Android telefoner de å ;) okej okej hade kanske lite fel då, men men de kan ju alltid hända den bäste ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Seriöst, ni vet redan att jag inte tänker köpa en för så mycket. Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard. Barn får inte skriva på kontrakt, isåfall får hans föräldrar göra det och dom kanske inte vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Jag tror det blir en Wildfire. Men inte helt säker än. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 (redigerat) Finns det något bra och billigt kontantkort som jag kan surfa på eller är det abbonemang som gäller? Det behöver inte vara snabbt, ska bara vara ute på typ Spotify och kanske Facebook litet då och då. Jag vill inte ha så att det kostar x kr/dag! EDIT: Sorry för dubbelpost, trodde att inläggen skulle "lägga ihop sig" som de gör ibland. Redigerat 24 Juni 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 24 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2010 Finns det något bra och billigt kontantkort som jag kan surfa på eller är det abbonemang som gäller? Det behöver inte vara snabbt, ska bara vara ute på typ Spotify och kanske Facebook litet då och då. Jag vill inte ha så att det kostar x kr/dag! EDIT: Sorry för dubbelpost, trodde att inläggen skulle "lägga ihop sig" som de gör ibland. Man kan ha offline listor som man bara laddar ner via 3g elr wi-fi. Då kostar det nog inte lika mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 (redigerat) Jag vet att det blir billigare, men jag vill ha mobilt nätverk också. Men med kontantkort verkar det vara väldigt dyrt. Med halebop kostar det 9kr/dag. Finns det något abonnemang som man kan täckna i kanske 3 eller 6 månader? Redigerat 25 Juni 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Du kan inte tecka abbonemang, du är inte myndig. Ifall det är en mobil du är ute efter med hjälp av ett abonnemang brukar man behöva binda sig i ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 (redigerat) Du kan inte tecka abbonemang, du är inte myndig. Ifall det är en mobil du är ute efter med hjälp av ett abonnemang brukar man behöva binda sig i ett år. Jag vet att jag inte an det, men mina föräldrar tecknar det. Så det finns inte i mindre än 1 år? EDIT: Seriöst, ni vet redan att jag inte tänker köpa en för så mycket. Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard. Var kan jag välja det? Redigerat 25 Juni 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Värdelöst med dessa smartphones idag om man inte har abonnemang med nån GB surf med. Kolla på Tele2's hemsida, dem har ju fina sommarerbjudanden, halebop och Telenor också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard. Var kan jag välja det? Du kan som sagt alltid välja det hos telia. Om man inte säger något så lägger de automatiskt upp räkningen på tre månader, alltså att du betalar var tredje månad. Men du som kund har rätt att säga till att du vill ha det upplagt att betalas varje månad. Jag vet inte hur andra operatörer har det, men hos telia kan man göra det iallafall. Gå och hör med närmaste telia-butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Okej, ska göra så. /default/smile.gif skrev Ryssfemma: Värdelöst med dessa smartphones idag om man inte har abonnemang med nån GB surf med. Kolla på Tele2's hemsida, dem har ju fina sommarerbjudanden, halebop och Telenor också. De enda som funkar bra här uppe i norrbotten är Telia och Halebop har jag hört. Annars blir det tydligen väldigt segt direkt man åker ut från "storstäderna". EDIT: Är detta ett bra val? Telefon: * HTC Hero - Absolute White Mobilabonnemang: * Telia Mobil Prata på med Mobilsurf - 29 kr/mån året ut Telia Spotify Premium: * Telia Spotify Premium - 29kr/mån året ut Summa: Engångsavgift: 695 kr Månadsavgift: 208 kr EDIT2: Var kan jag teckna en mobilförsäkring? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.