Hoppa till innehåll

Android-telefon


Fjeddo

Rekommendera inlägg

För att hjälpa dig med vilken mobil du skall ha så kan du börja med att besöka denna sida: http://phonegg.com/

Där kan du jämföra två telefoner för att lättare se för- och nackdelar med dem. När vi ändå är i farten kan du gå in på testfreaks: http://www.testfreaks.se/ för att se vad mobilen har för betyg och enskilda för- och nackdelar samt kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Seriöst, ni vet redan att jag inte tänker köpa en för så mycket.

Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard.

 

Barn får inte skriva på kontrakt, isåfall får hans föräldrar göra det och dom kanske inte vill

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Finns det något bra och billigt kontantkort som jag kan surfa på eller är det abbonemang som gäller? Det behöver inte vara snabbt, ska bara vara ute på typ Spotify och kanske Facebook litet då och då. Jag vill inte ha så att det kostar x kr/dag!

 

EDIT: Sorry för dubbelpost, trodde att inläggen skulle "lägga ihop sig" som de gör ibland.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det något bra och billigt kontantkort som jag kan surfa på eller är det abbonemang som gäller? Det behöver inte vara snabbt, ska bara vara ute på typ Spotify och kanske Facebook litet då och då. Jag vill inte ha så att det kostar x kr/dag!

 

EDIT: Sorry för dubbelpost, trodde att inläggen skulle "lägga ihop sig" som de gör ibland.

Man kan ha offline listor som man bara laddar ner via 3g elr wi-fi. Då kostar det nog inte lika mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag vet att det blir billigare, men jag vill ha mobilt nätverk också. Men med kontantkort verkar det vara väldigt dyrt. Med halebop kostar det 9kr/dag.

 

Finns det något abonnemang som man kan täckna i kanske 3 eller 6 månader?

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Du kan inte tecka abbonemang, du är inte myndig.

Ifall det är en mobil du är ute efter med hjälp av ett abonnemang brukar man behöva binda sig i ett år.

Jag vet att jag inte an det, men mina föräldrar tecknar det.

Så det finns inte i mindre än 1 år?

 

EDIT:

Seriöst, ni vet redan att jag inte tänker köpa en för så mycket.

Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard.

 

Var kan jag välja det? Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Varför inte abonnemang? Det blir bättre i längden på så sätt att man inte behöva hålla på och dona med refillkort hit och dit. Man kan ju även hos telia lägga upp det att man har det på en månad och inte 3, som annars är standard.

Var kan jag välja det?

 

Du kan som sagt alltid välja det hos telia. Om man inte säger något så lägger de automatiskt upp räkningen på tre månader, alltså att du betalar var tredje månad. Men du som kund har rätt att säga till att du vill ha det upplagt att betalas varje månad. Jag vet inte hur andra operatörer har det, men hos telia kan man göra det iallafall. Gå och hör med närmaste telia-butik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, ska göra så. /default/smile.gif
 

skrev Ryssfemma:

Värdelöst med dessa smartphones idag om man inte har abonnemang med nån GB surf med.
Kolla på Tele2's hemsida, dem har ju fina sommarerbjudanden, halebop och Telenor också.

De enda som funkar bra här uppe i norrbotten är Telia och Halebop har jag hört. Annars blir det tydligen väldigt segt direkt man åker ut från "storstäderna".

EDIT: Är detta ett bra val?


Telefon:
* HTC Hero - Absolute White

Mobilabonnemang:
* Telia Mobil Prata på med Mobilsurf - 29 kr/mån året ut

Telia Spotify Premium:
* Telia Spotify Premium - 29kr/mån året ut

Summa:
Engångsavgift: 695 kr
Månadsavgift: 208 kr


EDIT2: Var kan jag teckna en mobilförsäkring?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...