DAWd Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 (redigerat) Hej.jag är 15 år & jävligt sugen på att skaffa en Vattenpipa från Partykungen's hemsida. Men jag vet inte hur föräldrarna kommer att reagera. vad tror ni? ska man säga eller inte, eller vad ska jag göra? pipan kosta 200kr & jag har råd. jag köper genom MasterCard (ett kort från pressbyrån). säg vad ni tycker eller nått. Det är ju trots allt bättre änn cigg. filtrerar bort lite oxå. & ganska chill med en vattenpipa vid datan Redigerat 22 Juni 2010 av DAWd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Varför köpa ifrån Internet? De flesta tobaksbutikerna i dagsläget säljer vattenpipor, ingen åldersgräns på de heller. Vattenpipans filtrering är såklart mycket bättre än cigarrettens, men med en vattenpipa sitter du cirka en timme med, det handlar om mer rök i lungorna i längden. Om det är svårt och hitta vattenpipor där du bor så kommer det nog vara svårt att hitta tobaken också.. Antar att du inte vill beställa hem tobak till vattenpipan genom Internet hela tiden. Sen kanske dina föräldrar reagerar negativt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DAWd Skrivet 22 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Varför köpa ifrån Internet? De flesta tobaksbutikerna i dagsläget säljer vattenpipor, ingen åldersgräns på de heller. Vattenpipans filtrering är såklart mycket bättre än cigarrettens, men med en vattenpipa sitter du cirka en timme med, det handlar om mer rök i lungorna i längden. Om det är svårt och hitta vattenpipor där du bor så kommer det nog vara svårt att hitta tobaken också.. Antar att du inte vill beställa hem tobak till vattenpipan genom Internet hela tiden. Sen kanske dina föräldrar reagerar negativt. Aladdin har vi i stan. dom säljer vattenpipor :) men jag ska tänka iaf :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Ta bort koppen med slang och allt och ha blommor i vasen då du inte använder den. Sen är det inte särskilt svårt att köpa vattenpipa eller tobak heller, finns i de flesta turkshops. Du kan köpa nikotinfri tobak också då det inte är någon åldersgräns på det. Men det brukar sällan vara problem att köpa vanlig tobak heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Alol Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Hej.jag är 15 år & jävligt sugen på att skaffa en Vattenpipa från Partykungen's hemsida. Men jag vet inte hur föräldrarna kommer att reagera. vad tror ni? ska man säga eller inte, eller vad ska jag göra? pipan kosta 200kr & jag har råd. jag köper genom MasterCard (ett kort från pressbyrån). säg vad ni tycker eller nått. Det är ju trots allt bättre änn cigg. filtrerar bort lite oxå. & ganska chill med en vattenpipa vid datan DET ÄR SÄMRE EN CIGG! Läst om vatten pippor, det inehåler fler farliga ämnen en cigg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 De flesta föräldrarna bryr sig inte speciellt mycket om vattenpipor då de är klassat som bra i samhället av någon anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Hej.jag är 15 år & jävligt sugen på att skaffa en Vattenpipa från Partykungen's hemsida. Men jag vet inte hur föräldrarna kommer att reagera. vad tror ni? ska man säga eller inte, eller vad ska jag göra? pipan kosta 200kr & jag har råd. jag köper genom MasterCard (ett kort från pressbyrån). säg vad ni tycker eller nått. Det är ju trots allt bättre änn cigg. filtrerar bort lite oxå. & ganska chill med en vattenpipa vid datan DET ÄR SÄMRE EN CIGG! Läst om vatten pippor, det inehåler fler farliga ämnen en cigg! Haha knappast, det kanske är lika farligt under tiden det röks men vattenpipa röks knappast lika ofta som cigg. Även då man är ofta är flera som röker så skickas ju slangen runt. Vattenpipa kan rökas med tobak som egentligen bara är örter. "vatten pippor" innehåller heller inte ett enda farligt ämne för den delen. Tobaken kan dock innehålla vissa farliga ämnen men det gör likaså en ciggs tobak, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DAWd Skrivet 22 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Tack för kommentarerna :) men vet nån hur man kan typ övertyga föräldrarna? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Säg att du endast har tänkt röka nikotinfri tobak? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DAWd Skrivet 22 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Men låter ändå lite konstigt om mna köper vattenpipa för ca 200kr & säger att man ska röka nikotinfri tobak? eller? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2010 Men låter ändå lite konstigt om mna köper vattenpipa för ca 200kr & säger att man ska röka nikotinfri tobak? eller? :oNä, varför skulle det låta konstigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 (redigerat) Det låter väll inte konstigt? Det låter ju bättre än att bara säga att du vill köpa en vattenpipa. Redigerat 23 Juni 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.