Hoppa till innehåll

Wasd.nu


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 147
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Okej WASD, det som skärmen trycker upp i nyllet på mig ser inte illa ut, men å andra sidan ser det inte alltför bra ut heller. Skulle föreslå att du mjukar upp loggon lite och byter ut det röda mot något annat. Den känns obehaglig för ögonen.

 

Nyhetsboxarna kan du göra lika breda, så att varken den ena är kortare än den andra och vice versa. Lägg gärna in padding i dessa boxar också. Och bara som ett litet tips så rekommenderar jag inte tabeller till sajtens struktur eftersom det ger onödig mycket kod i längden, men det visste du nog redan.

 

Annars antar jag att det ska bli kul att se vad du hittar på härnest. :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du borde ha det mera "clean" och något som fyller skärmen lite bättre. Jag ritade något snabbt som jag tycker kan vara en idé:

http://img691.imageshack.us/img691/4843/wasdhemsida.jpg

Den blå delen till vänster är en egen frame för sig och "toppbannern" är en frame. Jag tänke att du kunde ha länkarna i den blå delen så att den gula delen i mitten ändras när man trycker på dem eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag gillar inte riktig frames, då kan man inte länka till sidor. Layouten som jag har nu är jag rätt så nöjd med, det är bara loggan och färgerna på mittendelen av sidan jag ska jobba på.

 

Eh, jag är inte så bra på CSS. Vad ska jag använda för att nyheterna ska sträcka sig över hela sidan?

Så här ser CSS för nyheterna ut just nu:

.news {
    background-color: #0080ff;
}

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrusadesageSE

Det som förvånar mig är att när andra personer länkar till sin sida och vill ha feedback, då är de flesta fram och sågar direkt. Däremot, när personer med "högre status" på fuska.se vill ha feedback, då fjäskar ni för dem.

 

Designen ÄR inte snygg, den är något av det värsta jag har sett.. någonsin.

 

Man ska vara ärlig, och om sidan inte är snygg, då ska man skriva det. Att sitta och berömma en person pga. att personen i fråga är populär etc. etc., är bara något som personen förlorar på i slutändan.

 

Det är som i verkligheten. Om en person är urkass på att sjunga, inbilla den då inte att söka till idol.

Så det du säger är att vi så fort någon lägger upp en feedback så ska vi kasta skit på dem? Bättre att skriva försiktigt vad som kan bli bättre än att vara P12'ig genom att skriva t.ex "sidan är ful".

 

Nej det skriver jag inte? Läs igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar inte riktig frames, då kan man inte länka till sidor. Layouten som jag har nu är jag rätt så nöjd med, det är bara loggan och färgerna på mittendelen av sidan jag ska jobba på.

 

Eh, jag är inte så bra på CSS. Vad ska jag använda för att nyheterna ska sträcka sig över hela sidan?

Så här ser CSS för nyheterna ut just nu:

.news {
    background-color: #0080ff;
}

Har för mig att man kan sätta in width: 100%; (eller någon värde i px som är nästan lika lång som parentelementet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, den nya bakgrunden var ju inte alls snygg :(

 

Ser väldigt...vet inte riktigt, som någon har tagit en gradient från word och lagt in. Lite oproffsigt kanske. Kolla på populära hemsidor för inspiration eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...