Hoppa till innehåll

Wasd.nu


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 147
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Google hade också 35 errors och 2 varnings, fast nu ska inte denna tråden göras om till "Vilken hemsida har mest errors"-tråden. Den sidan var användbar för mig faktiskt för att den upptäckte att jag skrivit <h1>asd</h4> så jag fixade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Google hade också 35 errors och 2 varnings, fast nu ska inte denna tråden göras om till "Vilken hemsida har mest errors"-tråden. Den sidan var användbar för mig faktiskt för att den upptäckte att jag skrivit <h1>asd</h4> så jag fixade det.

Aja, riktigt fin sida iallafall!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ganska ... äh fan, inge rövslickeri här eller krypande, den var ful som stryk, kom igen, blå text med FET jävla röd ramlinje? Inte snyggt, inte snyggt alls. Sen den randiga bakgrunden? vill du få folk att få huvudvärk? kom igen för FAN, Helvete WASD! Trodde du älskade mig! :( Sen att du har så den byter färg på knappar man tryckt på, inte snyggt, samt att länkarna / knapparna är bara Text med A:href / eller nå, riktigt fult, fixa en kod som gör om dom till den färgen på texten du vill ha och INTE påverkas av standard "Blå text med Underline" "Lila text med underline efter klickning", de är bara riktigt fult. Du kan göra om knapparna till bilder t.ex. eller bara fixa en kod som stoppar de från att hända. Sen att layouten är Blå, bakgrunden är blå, länkarna är blå, "logon" är blå med inslag av röd. Inte snyggt alls, svårt för ögonen att koncentrera sig, kunde inte ens se de blå rutorna där texten är först.

 

Fonten är väl snygg, om du hade gjort en krigshemsida och bättre effekter. Be någon göra en logo åt dig på Fuskamynt, fast kom på färger som passar tillsammans, som är skönt för ögonen och hur du skiljer av saker från varandra, en bra design med blått hade varit något i stil med: http://www.freecsstemplates.org/preview/regeneracy/

http://www.freecsstemplates.org/preview/indication/

http://www.freecsstemplates.org/preview/conjuction/

 

Som du ser på dem sidorna, du har blått fast ändå slänger dom in en helt annan färg och de ser fortfarande cleant ut. De har också väldigt många avskiljare, skuggningar, linjer osv.

 

Tips: Använd inte för skarpa färger, ingen gillar det. Gör en logo som inte har för skarpa färger, ingen gillar det. Gör hela sidan större så man ser mer, använd lorem ipsum om du måste. Fixa bakgrunden till en mörkare, kanske en ljusblå med mörkare blå linjer diagonalt (1px tjocka) fast med opacitet 30%, eller färg VÄLDIGT nära bakgrundsfärgen, så ögat inte irriteras av linjerna, men att den ändå ser att dom är där. Samt fixa texten, helt svart text funkar bara på vit bakgrund, testa något mer neutralt (implying that white isnt neutral) som ljus grå.

 

Klart, jag ger bara tips, men ser ut som nå mario hemsida rly, skarpa enfärgade saker, inge toning alls och väldigt simpel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för en lång feedback. Jag är som det märks inte bra på webbdesign men jag vill ändå designa sidan själv. Blåa länkar som blir lila vid klickning är standard, inget jag har ändrat.

Så fort jag kommer på några bättre färger ska jag uppdatera sidan med dem, jag bara experimenterar just nu. När sidan inte är ful längre ska jag satsa på php-delen med registrering och sånt, kanske ett mini-textbaserat spel som man får tillgång till när man är medlem :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skit i den validatiorn.

Fuska.se har 35 fel enligt den sidan :o

Om ett fel är ett fel för mycket, då är nog även 35 fel 35 fel för mycket.

 

Ah fast ett fel måste inte betyda ett för stort fel. 35 fel betyder inte att man måste fixa dem för att sidan ska funka. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrusadesageSE

Det som förvånar mig är att när andra personer länkar till sin sida och vill ha feedback, då är de flesta fram och sågar direkt. Däremot, när personer med "högre status" på fuska.se vill ha feedback, då fjäskar ni för dem.

 

Designen ÄR inte snygg, den är något av det värsta jag har sett.. någonsin.

 

Man ska vara ärlig, och om sidan inte är snygg, då ska man skriva det. Att sitta och berömma en person pga. att personen i fråga är populär etc. etc., är bara något som personen förlorar på i slutändan.

 

Det är som i verkligheten. Om en person är urkass på att sjunga, inbilla den då inte att söka till idol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det är ju bara en person som fjäskat i denna tråden, resten säger att sidan är ful och det uppskattar jag.

 

Skulle gärna vilja se dig göra en sida utan att kopiera templates ;)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som förvånar mig är att när andra personer länkar till sin sida och vill ha feedback, då är de flesta fram och sågar direkt. Däremot, när personer med "högre status" på fuska.se vill ha feedback, då fjäskar ni för dem.

 

Designen ÄR inte snygg, den är något av det värsta jag har sett.. någonsin.

 

Man ska vara ärlig, och om sidan inte är snygg, då ska man skriva det. Att sitta och berömma en person pga. att personen i fråga är populär etc. etc., är bara något som personen förlorar på i slutändan.

 

Det är som i verkligheten. Om en person är urkass på att sjunga, inbilla den då inte att söka till idol.

Så det du säger är att vi så fort någon lägger upp en feedback så ska vi kasta skit på dem? Bättre att skriva försiktigt vad som kan bli bättre än att vara P12'ig genom att skriva t.ex "sidan är ful".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...