Hoppa till innehåll

Harry Potter Och Dödsrelikerna


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag såg den officiella Harry Potter och dödsrelikerna trailern idag, den var väldigt lockande och kan inte vänta tills den kommer ut, måste boka biljetter snart!

 

Men det är en sak jag undrar med trailern. Om man kollar på 1:34 in så ser man Voldemort hålla i Harry och frågar varför han lever osv. Men jag kommer inte ihåg detta från boken. Kan någon hjälpa mig att få tillbaka minnet lite och berätta när i boken det hände.

 

OBS! Om det ni skriver är spoil glöm inte att markera texten.

 

Redigerat av BigAfro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, vad jag ar längtat efter den här filmen. Bra att dom delar upp 7:an i två delar så att man har ännu en Harry Potter film att längta efter att man sett part 1.

 

Jag såg den officiella Harry Potter och dödsrelikerna trailern idag, den var väldigt lockande och kan inte vänta tills den kommer ut, måste boka biljetter snart!

 

Men det är en sak jag undrar med trailern. Om man kollar på 1:34 in så ser man Voldemort hålla i Harry och frågar varför han lever osv. Men jag kommer inte ihåg detta från boken. Kan någon hjälpa mig att få tillbaka minnet lite och berätta när i boken det hände.

 

OBS! Om det ni skriver är spoil glöm inte att markera texten.

 

Det var inte så längesen jag läste ut 7:an och jag kan inte heller komma ihåg att Voldemort har frågat varför Harry lever. Det är väl bara något som dom själva hittat på till filmen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han säger inte 'Why did you live?', han säger 'The boy who lived'. Scenen är med i slutet av sista boken när Harry dör och kommer sedan tillbaka till liv efter att ha talat med Dumbledore.

Han menade inte den scenen och förresten så säger han väl det innan Harry träffar DUmbledore? Redigerat av Entropia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Filmerna är faktiskt okej om man ser dem som standalones. Ingen idé att jämföra dem med böckerna.

 

Men jag hatar trailers, 90% av en trailer består alltid av klipp från slutet, BAH.

 

I det här fallet är det värre, det är ju nästan bara klipp från slutet av andra filmen. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han säger inte 'Why did you live?', han säger 'The boy who lived'. Scenen är med i slutet av sista boken när Harry dör och kommer sedan tillbaka till liv efter att ha talat med Dumbledore.

Nej jag tänker inte på den scenen. I trailen (gav tiden i första inlägget) så håller voldemort typ strytag på Harry och säger: -Why do you live?

- Coz i have something worth living for, säger Harry då.

 

Det ser ut som de är inne i Hogwarts.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...