zitroz Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 Fryshuset är en skola med estetiska, ovanliga ämnen. Basket, skateboard, bild, dans, teater, musik etc. Min bror går där och han verkar inte ogilla den direkt. Okej :P Då kanske jag minns fel då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 Varför inte välja någon linje där man i framtiden kan tjäna på? Jag menar jag kommer knappast hem med en ferrari som data tekniker :) Jaja alla får göra sitt .. :Pså du vill alltså komma in på ett gymnasium där man tjännar grymt mycket stålar för att vara försökskanin på tortyr- redskap än att komma in på det du verkligen är intreserad av (låt oss säga att få skapa nästa NFS- spel eftersom att du heter Needforspeed) där du tjänar 15000/månad Själv har jag ett mål som tjänar mycket stålar (tror jag) och som jag är intriserad av, rymdforskare i kiruna jag måste bara skärpa mig med betygen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 25 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel.jag tror detjag känner det på mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 25 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 (redigerat) Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel.jag tror detjag känner det på mig http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Forskare-1320 (Snabb googlade bara) Inget vidare.. s; Redigerat 25 Juli 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 25 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 Jaha, och hur mycket ska man tjäna för att det ska vara "lagom" då? De flesta människor tjänar inte över 25000 i månaden skulle jag gissa på. -.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 25 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 Det är inte lönen i sig jag klagar på. Det är lönen för yrket. All den tid forskare lägger ner på det dem gör, den press de har på sig för att prestera. Det är alltid någon man ska göra nöjd, det är fruktansvärt sletet. Jag grubblade inte särskilt länge på detta men om de sedan kommer fram till något ? Som gör att andra företag tjänar stora pengar och blablabla. Jag vet inte om det är arvode eller annat inblandat eller om man köper loss idén eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Da kan man ju ta patent och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel. jag tror det jag känner det på mig http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Forskare-1320 (Snabb googlade bara) Inget vidare.. s; MEN GLÄDJE DÖDARE!!! HUR SKA JAG NU FÅ RÅD MED EN GALLARDO HADE DU TÄNKT!!?? Nä men jag tyckte faktist att det var ett bra pris Som Draghon skrev: dom flesta tjärnar under 2500, vissa omkring, så 34k i månaden är en ganska bra lön Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 (redigerat) Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel. jag tror det jag känner det på mig http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Forskare-1320 (Snabb googlade bara) Inget vidare.. s; MEN GLÄDJE DÖDARE!!! HUR SKA JAG NU FÅ RÅD MED EN GALLARDO HADE DU TÄNKT!!?? Nä men jag tyckte faktist att det var ett bra pris Som Draghon skrev: dom flesta tjärnar under 2500, vissa omkring, så 34k i månaden är en ganska bra lön Du får ju fortsätta räkna på det. Kollar du på medelåldern så ser du att du kan få studera i närmare 10 år innan du kan få något jobb värt att nämna, och då kan din 'storhetstid' vara över. Med minsta lön på runt 20.000 och högsta på 60.000, varför tror du att du kommer upp i dom högre siffrorna? Även om du skulle tjäna vad en normal person tjänar i månaden så skulle du inte vara nöjd alltså? Om du ska vara forskare så tror jag iallafall att du skulle tjäna mer att jobba utomlands än i Sverige. Redigerat 26 Juli 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel. jag tror det jag känner det på mig http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Forskare-1320 (Snabb googlade bara) Inget vidare.. s; MEN GLÄDJE DÖDARE!!! HUR SKA JAG NU FÅ RÅD MED EN GALLARDO HADE DU TÄNKT!!?? Nä men jag tyckte faktist att det var ett bra pris Som Draghon skrev: dom flesta tjärnar under 2500, vissa omkring, så 34k i månaden är en ganska bra lön Du får ju fortsätta räkna på det. Kollar du på medelåldern så ser du att du kan få studera i närmare 10 år innan du kan få något jobb värt att nämna, och då kan din 'storhetstid' vara över. Med minsta lön på runt 20.000 och högsta på 60.000, varför tror du att du kommer upp i dom högre siffrorna? Även om du skulle tjäna vad en normal person tjänar i månaden så skulle du inte vara nöjd alltså? Om du ska vara forskare så tror jag iallafall att du skulle tjäna mer att jobba utomlands än i Sverige. jag var sarkastisk visst, jag vill ha en Gallardo, men det är inte det viktiga sålänge jag jobbar med nått jag tycker om, och har bra arbets kamrater så är jag nöjd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Själv har jag ett mål som tjänar mycket stålar (tror jag) och som jag är intriserad av, rymdforskare i kirunaNu säger du emot dig själv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.