Hoppa till innehåll

Gymnasium.

Gäst Runkarn

Rekommendera inlägg

• Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Varför inte välja någon linje där man i framtiden kan tjäna på? Jag menar jag kommer knappast hem med en ferrari som data tekniker :) Jaja alla får göra sitt .. :P

så du vill alltså komma in på ett gymnasium där man tjännar grymt mycket stålar för att vara försökskanin på tortyr- redskap än att komma in på det du verkligen är intreserad av (låt oss säga att få skapa nästa NFS- spel eftersom att du heter Needforspeed) där du tjänar 15000/månad

Själv har jag ett mål som tjänar mycket stålar (tror jag) och som jag är intriserad av, rymdforskare i kiruna

jag måste bara skärpa mig med betygen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte lönen i sig jag klagar på. Det är lönen för yrket. All den tid forskare lägger ner på det dem gör, den press de har på sig för att prestera. Det är alltid någon man ska göra nöjd, det är fruktansvärt sletet.

Jag grubblade inte särskilt länge på detta men om de sedan kommer fram till något ? Som gör att andra företag tjänar stora pengar och blablabla. Jag vet inte om det är arvode eller annat inblandat eller om man köper loss idén eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat tror jag att forskare inte tjänar spec bra ? Men jag kan ha fel.

jag tror det

jag känner det på mig

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Forskare-1320 (Snabb googlade bara)

Inget vidare.. s;

MEN GLÄDJE DÖDARE!!!

HUR SKA JAG NU FÅ RÅD MED EN GALLARDO HADE DU TÄNKT!!??

Nä men jag tyckte faktist att det var ett bra pris

Som Draghon skrev: dom flesta tjärnar under 2500, vissa omkring, så 34k i månaden är en ganska bra lön

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror det

jag känner det på mig

Inget vidare.. s;

MEN GLÄDJE DÖDARE!!!

Som Draghon skrev: dom flesta tjärnar under 2500, vissa omkring, så 34k i månaden är en ganska bra lön

Du får ju fortsätta räkna på det. Kollar du på medelåldern så ser du att du kan få studera i närmare 10 år innan du kan få något jobb värt att nämna, och då kan din 'storhetstid' vara över.

Med minsta lön på runt 20.000 och högsta på 60.000, varför tror du att du kommer upp i dom högre siffrorna? Även om du skulle tjäna vad en normal person tjänar i månaden så skulle du inte vara nöjd alltså?

Om du ska vara forskare så tror jag iallafall att du skulle tjäna mer att jobba utomlands än i Sverige.

Redigerat av Critical
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror det

jag känner det på mig

Inget vidare.. s;

MEN GLÄDJE DÖDARE!!!

Du får ju fortsätta räkna på det. Kollar du på medelåldern så ser du att du kan få studera i närmare 10 år innan du kan få något jobb värt att nämna, och då kan din 'storhetstid' vara över.

Med minsta lön på runt 20.000 och högsta på 60.000, varför tror du att du kommer upp i dom högre siffrorna? Även om du skulle tjäna vad en normal person tjänar i månaden så skulle du inte vara nöjd alltså?

Om du ska vara forskare så tror jag iallafall att du skulle tjäna mer att jobba utomlands än i Sverige.

jag var sarkastisk

visst, jag vill ha en Gallardo, men det är inte det viktiga

sålänge jag jobbar med nått jag tycker om, och har bra arbets kamrater så är jag nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...