Hoppa till innehåll

Bästa Healern


Rekommendera inlägg

Disc Priest är bra MT healing och Holy är bra Raid Heal+Guardian Spirit (Heter den va?)

 

Druid har ju sjukt många HOT's som är svingrymma, sedan har dom Norris (Nourish riktiga stavningen va?) som är bra MT healing också. Kanske är helt ute och cyklar.

 

Vad jag har hört från min gamla guild (Dock var det under TotC tiden) så har Holy Priest's 2 spells man använder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror vem som spelar, skulle säga att båda är lika bra beroende på situationen.

Spelat disc pve, shielda allt och alla och prayer of mending, med 20% mer absorb i ICC är dom eftertraktade.

Kör just nu Holy för raidhealing, som disc var jag sist på healing, men det är ju för man drar bara power word shield. Som holy är jag fortfarande på top med Prayer of mending, shield och renew, samt flashheal om bara tanken tar dmg.

Man använder fler spells som Holy än Disc.

Druider är dåliga singletarget healers, men inte många fighter nu förtiden har bara så tanken bara tar dmg.

Imo - Priest > Druid.

 

 

Glömde nästan: Allt druider gör är hålla HoTs uppe, 90% overhealing är vad du kommer ha, men du kommer också leda healing done då minsta lilla skada blir healad direkt av dina hots. Så har du inte bra manaregen så kommer du gå oom. Själv ligger jag hellre i mitten av healing done men längst ner på overhealing, än att ligga på toppen av healing done och på toppen på overhealing. (paladins är också roliga, shamaner med)

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört holy paladin och kommit upp i 5700gs nu och jag tycker jag oftast healer bättre än de andra klasserna...

Manan tal aldrig slut heller. I en bossfight tillsammans med en holy priest hade jag 90% mana efter fighten och han hade nästan 0%.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört holy paladin och kommit upp i 5700gs nu och jag tycker jag oftast healer bättre än de andra klasserna...

Manan tal aldrig slut heller. I en bossfight tillsammans med en holy priest hade jag 90% mana efter fighten och han hade nästan 0%.

Jo holy tar på manan, men beror helt på fighten, om han tror han ska heala all raidhealing så spammar han sönder alla prayer of healing och blessed healing (aoes) och går oom dirrmoad. Men om man kan de flesta fighterna så vet man ungefär hur ofta raiden tar dmg. T.ex. i ToC10 mot Gormak the Impaler, Han gör en aoe som skadar dps då och då, nya players skulle spamma upp dom dirr till 100%, medans en experienced vet att dom inte kommer ta dmg igen på ett tag, så en renew räcker på alla. Samma på Icehowl, en aoe och ibland en knockback (om inte dps står på maxrange ofc). Man lär sig hur man sparar mana övertid :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört holy paladin och kommit upp i 5700gs nu och jag tycker jag oftast healer bättre än de andra klasserna...

Manan tal aldrig slut heller. I en bossfight tillsammans med en holy priest hade jag 90% mana efter fighten och han hade nästan 0%.

Jo holy tar på manan, men beror helt på fighten, om han tror han ska heala all raidhealing så spammar han sönder alla prayer of healing och blessed healing (aoes) och går oom dirrmoad. Men om man kan de flesta fighterna så vet man ungefär hur ofta raiden tar dmg. T.ex. i ToC10 mot Gormak the Impaler, Han gör en aoe som skadar dps då och då, nya players skulle spamma upp dom dirr till 100%, medans en experienced vet att dom inte kommer ta dmg igen på ett tag, så en renew räcker på alla. Samma på Icehowl, en aoe och ibland en knockback (om inte dps står på maxrange ofc). Man lär sig hur man sparar mana övertid :)

 

Finns inte en enda fight där jag blivit oom under hela min tid i level 80 med min holy paladin.

Jag är oftast bästa healern i vilken group som helst och jag har bara 5.5k gs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...