Hoppa till innehåll

En Anledning Att Sluta Spela Cod


Rekommendera inlägg

Spel som är helt och hållet som verkligheten kommer inte släppas nej, men det finns spelare som vill ha verkliga spel och jag är en av dem. Det är en av anledningarna jag inte tycker om COD. Att det inte är "verkligt". Det tråkiga är ju att COD1 och 2 var bra spel medans nu vill de endast tjäna pengar på småungar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Folk klagar på MW2 för att det är förjävligt balanserat.

Ett balanserat spel =/= ett verkligt spel.

Jag vill ha ett balanserat spel, som är overkligt.. oj vänta..

(Här ska mitt quote om Blacklight: tango down där jag säger att dte är det bästa FPSet någonsin, allt är balanserat, ingen camping etc. etc, vara, men jag är för lat för att leta upp det.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GUNSxNxROSES

Jag tycker att ni ska ge fan i o köpa map packsen om ni stånar och gnäller!

hur vet du att dom har köpt map packsen då?

Ja antagligen eftersom dom står och gnäller om hur dyrt det är!

En desperatsak att man vill ha dom.

 

Ahmen herregud, är du dum i huvudet elr? Man ser ju hur jävla mycket ett map pack kostar innan man köpt det,

 

Du failar dig själv... Jag har fan inte sagt att man INTE ser det.

Jag säger bara att istället för att whina om det på fuska kan man väl skita i map packet och spela spelet som det är!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att ni ska ge fan i o köpa map packsen om ni stånar och gnäller!

hur vet du att dom har köpt map packsen då?

Ja antagligen eftersom dom står och gnäller om hur dyrt det är!

En desperatsak att man vill ha dom.

Ahmen herregud, är du dum i huvudet elr? Man ser ju hur jävla mycket ett map pack kostar innan man köpt det,

 

Du failar dig själv... Jag har fan inte sagt att man INTE ser det.

Jag säger bara att istället för att whina om det på fuska kan man väl skita i map packet och spela spelet som det är!

 

 

 

Eller så gör man "gameshare" med en polare så man får skiten gratis. Mapsen är inte värda 130 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det vågar jag inte göra, är för rädd att sony kommer och bannar mig :P..

Jag kommer inte köpa mappacksen nej. För de är alledes för dyra. 10kr/map kanske skulle vara bättre så det skulle kosta 50, det är för dyrt just nu.

den här killen vet vad han snackar om

DÅ hade map packet varit värt det

men inte nu, 130 spänn för 5 maps varav 2 kan man köra om man har cod4

i waw så var det 90kr/map pack, 3 banor och en zombie bana= 22.5kr/banan

men nu så är det 31kr/bana varav 2 kan man köra gratis (om man har cod4)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni fokuserar på fel saker i diskussionen. Bad Company 2 är inte ett mycket bättre spel än Modern Warfare 2 p.g.a. att det är mer verklighetstroget. Däremot är det andra saker som gör att det är helt överlägset.

 

Infinity Ward släpper en uppföljare till sitt Call of Duty: Modern Warfare, som blev ganska lyckat, trots utvecklarens oförmåga att förnya sin spelserie. Undrar om de kan lyckas ännu bättre med 2:an? De börjar med att göra det 100 spänn dyrare än alla andra spel på marknaden. De släpper en singelplayerkampanj på 3-4h med lika klichéaktig story som förra gången och återanvänder allting som var nytt och häftigt med CoD4 (Tjernobyl-uppdraget, slow motion etc). Kampanjen innehåller alltså exakt samma saker som i CoD4 men i lite nya miljöer och med en inkompetent berättelse som dessutom slutar med en fet jävla cliffhanger. De släpper också multiplayer som i grunden är samma som i CoD4, men utan dedikerade servrar! Dessutom är det samma jävla arkadshooter Call of Duty som alltid med oändliga spawns i singelplayer och en plastig känsla över hela spelet. Dessutom förutsätter det att Kalle P11 ska klara spelet utan några som helst problem genom att göra ett helt linjärt spel, och trots det är det en snitslad jävla väg fram till målet med pilar och skit överallt. "Skjut här, spring hit etc".

 

Man frågar ju sig varför Infinity Ward ens bemödar sig med att göra en jävla uppföljare, de släpper ju bara ett dåligt spel (CoD4) i en ännu sämre och kortare version. Man har dessutom mage att släppa det dyrare än spel som verkligen förtjänar en högre prislapp. ÄR NI DUMMA I HUVUDET!?

 

Det värsta är ju ändå att folk går på det varje jävla gång och tror att det köper ett nytt spel, de tjänar enorma pengar på att släppa jävla skitspel.

 

DET ÄR VÄL KLART FOLK BLIR FÖRBANNAD NÄR DE SLÄPPER MAP PACKS FÖR ÄNNU MER PENGAR!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ju så att IW "visste" att spelet skulle sälja bra ändå, och därför knappt gjorde något nytt. Sedan försöker andra utvecklare kopiera spelet, eftersom det sålts så bra. Därför säljs det oftast bra också, tyvärr.

 

Det med att Bc2 är mer verklighetstroget, det gör spelet bättre tycker jag. Men nu är det så att Bc2 är väldigt repetivt också, det var inte bc1 ett dugg, har spelat 69 dagar med det spelet.

I bad company 2 har jag spelat 150 timmar och har redan tröttnat.

 

Vi kommer få ännu sämre FPS-spel i framtiden, eventuellt även med månadskostnad om vi har otur. För om COD skaffar det så kommer det fortfarande spelas mycket då alla ungar sitter och spelar skiten fortfarande för alla sina pengar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...