Hoppa till innehåll

Vighet


NeedforSpeed

Rekommendera inlägg

tjena, jag sattsar stenhårt på fotboll och jag är rätt så stel och jag undrar om det är viktigt att vara vig i fotboll, och isåfall hur blir jag vigare??

Du ska inte vara vig som en balettdansare eller Gung-fu shaolin. Att vara för vig försämrar din explosivitet, det är det du behöver med närkamper och dem kortintensiva spurterna på fotboll.

 

Kom ihåg att aldrig stretcha innan du utfört fysisk arbete som mjukat upp musklerna.

Stretcha helst efter träningen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Mittfältare och anfallare ska fungera vettigt som försvarare också, handlar bara om prioriteringar.

Särskilt som offensiv mittfältare och anfallare, du måste vara explosiv med dina löpningar så ingen hinner ifatt dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Mittfältare och anfallare ska fungera vettigt som försvarare också, handlar bara om prioriteringar.

Särskilt som offensiv mittfältare och anfallare, du måste vara explosiv med dina löpningar så ingen hinner ifatt dig.

 

True story, men om man nu är back eller målvakt kanske man ska prioritera vigheten lite mera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Pfft ! Jag är målvakt men vig som ett kylskåp ! Men det är klart att det underlättar ju alltid ju vigare du är. Dock blir man ju frutansvärt mycket mer ovig och får kortare muskler när man tränar fotboll.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Pfft ! Jag är målvakt men vig som ett kylskåp ! Men det är klart att det underlättar ju alltid ju vigare du är. Dock blir man ju frutansvärt mycket mer ovig och får kortare muskler när man tränar fotboll.

 

Men det är ju du lilla gubben.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Pfft ! Jag är målvakt men vig som ett kylskåp ! Men det är klart att det underlättar ju alltid ju vigare du är. Dock blir man ju frutansvärt mycket mer ovig och får kortare muskler när man tränar fotboll.

 

Myt, hur ens muskler utvecklas av fysiskt arbete ligger genetiskt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara om du är målvakt eller back då du ska ta bollen ifrån motståndaren med ett långt ben/händerna. Gå några yoga pass.

Pfft ! Jag är målvakt men vig som ett kylskåp ! Men det är klart att det underlättar ju alltid ju vigare du är. Dock blir man ju frutansvärt mycket mer ovig och får kortare muskler när man tränar fotboll.

 

Var målvakt förut, jag var inte vig men jag klarade mig bra! :D (förövrigt ångrar jag att jag slutade) 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...