fishmaster Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 (redigerat) Run med t10 premades Dito Full run utav båda dungeons, se i HD! Bossarnas health verkar ligga på 1,500,000 till 1,800,000. Slår ungefär 8000-10000 (beror på boss) per slag på plate Det är uppenbart att man måste vara någorlunda gearad i Cataclysm items (drops i dessa dungeons requirar level 78 och är ungefär lika bra som drops från ICC25N) för att klara av dessa, skadan är ganska imponerande, i synnerhet för att vara normals och introductionary. http://img35.imageshack.us/img35/1394/brcspellmace.jpg Ett exempel från BRC videon ovan, jämför med Frozen Bonespike från Lord Marrowgar 25 Det är uppenbart att Blizzard tagit åt sig kritiken av 5mans "heroics" på 80. Frågan är om de inte överdriver. ^.^ Andra bossen i Throne of Tides, slår 45000~ på ouppmärksamma melees. Lämnar efter sig fissures som skadar runt 8000 per sekund. Låt gärna bli att klaga i stil med "Jaha, varför ska man raida nu då vavavavava", det får mig bara att undra varför ni ens raidar. Genom att göra en sådan gear reset så ser de till att öka livslängden på expansionen. Det var ett misstag när leveltaket höjdes till 80, men items från BT och Sunwell höll upp till högre 70s. Naxx, Malygos och Sarth clearades omgående eftersom Sunwell gearet var ungefär på samma nivå som 80 blues, vilket dessa raids var inställda på. Man kan ju även undra hur roligt det vore att levla till 85 och först då får marginella uppgraderingar på sitt gear. Låter otroligt tråkigt. Här är ett par items (ej från videos) för intresserade som inte lurkar mmo-champ Level 85 epic 2h BoE från blacksmithing, Cataclysms svar på Titansteel Destroyer http://img16.imageshack.us/img16/2576/poleaxe.jpg Exempel på en raidflask 300 x *stat* http://img215.imageshack.us/img215/512/agilityflask.jpg Stamina trinket från Alchemy + socket http://img687.imageshack.us/img687/3503/alchemisttrinket.jpg JC only gem, stamina +126 http://img716.imageshack.us/img716/2421/solidgem.jpg 85 epic plate chest http://img808.imageshack.us/img808/6006/deathplatechest.jpg I övrigt från alchemy finns t ex potions som ger en stat * 1250 i 25 sekunder, rätt nice. Skulle inte förvåna mig om tanks har runt 100,000 hp i halvbra pre-raid gear på 85. Vi får se! Blir dock lite fundersam över Blizzards senaste påfund att skala ner talent trees till 31 point talents och ge talent points varannan level. De verkar dock ge många sätt att förbättra leveling. Man väljer en specialization på 10 (t ex Frost, Fire, Arcane som mage) sedan kan man endast lägga talents där tills man är level 70 (31 talent points) i gengäld så blir talents mycket mer intressanta, bort med skräp som 150% intellect till armor som ingen använder, bort med alla "filler talents". När man valt ett träd får man t ex Water Elemental direkt på level 10. Disc priests kan få Penance på 10, Arms warriors får Mortal Strike. En stor förändring, de nya talentträden kommer i nästa beta patch (tills dess är dessa aktuella: http://www.wowtal.com/# ) Redigerat 8 Juli 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 (redigerat) Det ser saftigt ut ja. Alla sorters gear kommer få ungeför samma stamina också (förutom tank då). Jämför stamina på dessa: http://db.mmo-champion.com/i/54477/ + http://www.wowhead.com/item=50699 nom nom Jag tror att 31-point tallents kommer bli bra. Redigerat 8 Juli 2010 av WASD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Verkar som att alla itemclasser (cloth, leather, mail, plate) kommer att ha samma mängd stamina*, dock så kommer ju skillnader efter tanks talents, som protection paladins som får ca 12,5 hp per 1 sta, sedan armor, damage reduction från talents, detta är så att Blizzard ska kunna balansera PvP så att ingen blir söndersprängd av 2-3 spells, men ändå se till att tanks tål en jäkla mängd mer skada i PvE * t ex http://db.mmo-champion.com/i/54495/ rare cloth chest med +480 sta Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 (redigerat) Misstänker att alla grön/blå gearade 85or kommer ha över 50k hp obuffad. Tanks kommer säkert till 100k som du sa, i alla fall raidbuffade. Redigerat 8 Juli 2010 av WASD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Frågan är om det inte är lite väl överdrivet att folk kommer ha 60k hp obuffat o liknande... Max hp't har ju typ dubblats i varje expansion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Det låter som om WoW blir sämre och sämre efter varje expansion.. (Lättare & lättare) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Det verkar som att ni glömmer att bossar också kommer få mer HP och skada för att matcha vårat nya gear. Jag har inte så bra koll men jag tycker nog att det är ungefär lika lagom svårt varje expansion. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Enligt mina kompisar (som spelar WoW) blir spelet enklare och enklare för varje expansion som kommer. Vissa klasser blir OP och allting blir enkelt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Pratar de om PVP eller PVE? pvp har jag ingen koll på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 PvE. (Raids o.s.v.) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 Jag tycker klasserna är jämna i PVE just nu. När en expansion är ny är det självklart inte lätt att göra det så jämt men det fixas ju med patcher. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 8 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2010 (redigerat) Och eftersom raids "svårighet" förr kom ifrån det faktum att man spenderade mer tid på att samla ihop resistance än att faktiskt raida, bossar med mekaniker skrattretande enkla i jämförelse så, nej, spelet blir inte enklare. Bättre betyder inte lättare. Mer tillgängligt betyder inte dummare. Det är addons som DBM, Grid + Clique o.s.v som gör spelet enklare. Ta bort dessa och se era raids falla tillbaka till Naxxramas. Det är underhållande dock, med största sannolikhet sitter dina vänner i ICC10 och tycker att den enklaste versionen av raiden är simpel. Så är det vanligtvis, de som gnäller ser Blizzards försök att få raids att passa de flesta som att spelet dummas ner och blir enklare, men ignorerar hardmodes i 25mans. Dessa personer kan vanligtvis inte fatta att det är iLevel och inte färg på item som gäller nuförtiden. Spelet innan BC kunde uppfattas som svårt eftersom det aldrig introducerade ett sätt att komma ikapp samt resistance. När folk var i AQ40 (och senare Naxx) var det fortfarande en enorm progression, Strat - LBRS - ZG/UBRS - AQ20 - MC/Onyxia - BWL - AQ40. I princip varenda raid krävde att man skaffade resistance, gjorde det spelet svårare? Nej, det var ett pissigt sätt att förlänga uselt content. Ta en titt på MC igen och inse att det är en grå grotta med bossar med mekaniker som endast kunde uppfattas som avancerade eftersom spelare sprang runt med 2 attacker var. Zomg, Ragnaros, se till att alltid ha någon i melee, slå ihjäl sons och loota. BADASS. Spelet var piss. Inget mer snack om det. Folk som tyckte att MC var spelets climax får väl tycka det, det blir så med nostalgi. Denna tråd är om Cataclysm, items och dess två första dungeons. Gnäll någon annanstans. Redigerat 8 Juli 2010 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg