ogonlaser Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 Hej! Jag har börjat fundera på en ögonlaser, är dock väldigt osäker och ställer mig kritisk till ögonoperationer.. Är det någon här som skulle rekommendera det? Har -3.0 på båda ögonen och är riktigt trött på glasögon, så det är ingen spontant jag kommit fram till! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 9 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2010 har du funderat på att skaffa linser? om du har det så ber jag om ursäkt, Min mor har genomgått laser operation på båda ögonen och det blev jättebra. om du verkligen vill och kan så rekommenderar jag det, Jag ska själv göra det om drygt ett år. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 10 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2010 (redigerat) Jag tänkte också göra det. Men fick reda på att synen måste ha varit stabil i minst 3 år. Så blev inget med det. Redigerat 10 Juli 2010 av WiipoD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2010 (redigerat) Jag har för mig att synen nästan förstörs helt ifall det inte lyckas. Jag har lite halvdålig syn men jag använder glasögon när det behövs (främst vid övningskörning eller när jag måste se tavlan på lektioner). Redigerat 10 Juli 2010 av WASD Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 10 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2010 Japp, om det failar så kommer du ha ännu sämre syn. Använd linser ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 10 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2010 http://www.lasik.se/ Kika på denna sidan för att se hur de gör. Har dock för mig att man måste vara över 20 eller 18 för att kunna göra en laseroperation. Min morfar testade en sån operation för 5-6 år sen och för honom funkade det iaf. För dem som säger skaffa linser: Ja det är ett alternativ, men vissa vill inte peta sig i ögonen, är allergiker, är väldigt lättirriterade i ögonen, osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 (redigerat) Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång. Redigerat 11 Juli 2010 av Nacke3000 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång.Nästan allt är cancerframkallande idag... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Är inte det cancer frammkallande med ögonlaser? Bara hört det någon gång.Nästan allt är cancerframkallande idag... Ja, gå inte ut i solen ! Du kan få hudcancer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Att göra en ögonlaseroperation är riktigt säkert om du gör det på en känd klinik,blabla. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 En känd klinik kan väl lika gärna göra misstag som en "vanlig" ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 11 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2010 Iofs. Den kända kliniken har oftast bättre utrusning och har oftast gjort fler operationer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg