WASD Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Botten är nu färdig :D Posta gärna eran win/lose ratio. Algoritmen som botten går efter finns i första inlägget. Källkoden är inte uppdaterad med algoritmen. Jag misstänker att det kan finnas småbuggar, rapporterar gärna dem. Jag är ganska skillad på 4-i-rad och brukar vinna när jag kör mot kompisar, jag vinner mest mot botten också. Det är inte den bästa botten i världen men det duger, antar att de flesta vinner och förlorar ungefär 50/50. Redigerat 22 Juli 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 (redigerat) Oh no, botten har 900 IQ nu :) Edit: Fixa också så att inte dom kommer där instant där man lägger :S Asså att dom typ runda sakerna åker ner sakta Redigerat 22 Juli 2010 av PouyaShirin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Förlorar du mycket? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Förlorar du mycket? :D Nej, :P men man blir lite yr eftersom när man lägger någonstans så lägger botten exakt samtidigt :S Dom dära små runda grejerna som man lägger borde typ åka neråt som irl ._. om du förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 22 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 Just nu 15:4 V/F ratio. Kunde varit lite svårare, men bra gjort ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2010 En perfekt programmerad bot vinner ju alltid. Jag är nöjd med min algoritm och kommer inte uppdatera detta programmet mer. Vanligaste sättet att vinna tror jag är när man får 3 i rad och kan lägga i båda "ändarna" av dessa 3 i rad, när botten bara kan blocka en ände. Min algoritm har inte skydd mot det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 23 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 10-0 Seriöst, botten suger fortfarande mot dom som är duktiga på Fyra i Rad. Gör den svårare, och så man kan ställa in från 1-10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 Jag kommer inte på så många sätt att göra den svårare :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 Aha :/ Men då får den duga som träning då (för nybörjare). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 27 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2010 Nice program :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 27 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2010 Nice! Jag tycker spelet borde ligga i WASD.nu efter den är klar :)Det är tänkt att WASD.nu ska bli ett textbaserat spel men jag kanske skaffar en sida där jag lägger in alla javaprogram jag gjort :) Krigar? Maffia?.. Vad ska det bli som? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2010 Krigar? Maffia?.. Vad ska det bli som? :DIngen aning, jag håller på med ett annat projekt nu och har inte bestämt mig för vad WASD.nu ska bli för spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.