Intense Skrivet 2 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2010 (redigerat) Jag har precis börjat att koda PHP. Jag skulle testa ett "var" (§var_name) Men jag har ett problem. Detta är koden jag andvänder: <html> <body> <?php §txt="Test"; echo §txt; ?> </body> </html> Men jag får detta error-meddelande: Parse error: syntax error, unexpected '=' in /www/zxq.net/s/t/a/stafrin/htdocs/php.php on line 5 Om jag förstår det rätt, är det något fel med denna rad: §txt="Test"; Jag har testat allt jag kan komma på, men inget funkar. Någon som vet? Redigerat 2 Augusti 2010 av WiipoD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2010 Man använder $, dollartecken. Inte § Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 2 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2010 Tack, WASD. Jag såg fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kungkeno Skrivet 7 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2010 Det här funkar också men används främst när man vill deklarera en sökväg eller en mapp. define(TXT, 'Test'); echo TXT; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.