Hoppa till innehåll

Idevice Jailbreak


Touchmagic

Rekommendera inlägg

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fail att anmäla. Att modifiera sin ipod på det här sättet är lika olagligt som att byta bildelar i sin bil.

 

Däremot vet jag inte hur lagligt Installous är, programmet i sig är ju lagligt men nån mod kanske tar det för §3.7 eftersom reglerna här inte är så bra.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant men det är lagligt att jailbreaka nu tydligen :) står om man läser innan man jailbreakar :) sen vad man använder cydia till är ju en annan sak, det är som att man inte får köpa en dator för att man kan ladda ner filmer osv :)

Exakt.

 

"§3.7. Man kan laddar ner saker på en dator. Låst."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

sant men det är lagligt att jailbreaka nu tydligen :) står om man läser innan man jailbreakar :) sen vad man använder cydia till är ju en annan sak, det är som att man inte får köpa en dator för att man kan ladda ner filmer osv :)

 

Jailbreak = laglit.

 

Men om du med jailbreaket pajar / sabbar din ipod touch /ipad / iphone kommer troligtvis det inte gå på garantin. Har ingen större info om hur det är med försäkringar. Sedan som link1 säger, det är hur du använder dig av ditt jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sant men det är lagligt att jailbreaka nu tydligen :) står om man läser innan man jailbreakar :) sen vad man använder cydia till är ju en annan sak, det är som att man inte får köpa en dator för att man kan ladda ner filmer osv :)

 

Jailbreak = laglit.

 

Men om du med jailbreaket pajar / sabbar din ipod touch /ipad / iphone kommer troligtvis det inte gå på garantin. Har ingen större info om hur det är med försäkringar. Sedan som link1 säger, det är hur du använder dig av ditt jailbreak.

 

garantin behöver inte försvinna om man återställer ipoden innan man ska lämna in den för något fel ^^ men har du minsta repan på din iTouch så kommer de inte laga den, de kommer säga "vi kan skrota den gratis eller byta ut den mot en ny för 3785 :-" för en 8gb 2nd gen... och ja detta har hänt mig, köpte en ny och gav den andra till min syster ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

sant men det är lagligt att jailbreaka nu tydligen :) står om man läser innan man jailbreakar :) sen vad man använder cydia till är ju en annan sak, det är som att man inte får köpa en dator för att man kan ladda ner filmer osv :)

 

 

Jailbreak = laglit.

 

Men om du med jailbreaket pajar / sabbar din ipod touch /ipad / iphone kommer troligtvis det inte gå på garantin. Har ingen större info om hur det är med försäkringar. Sedan som link1 säger, det är hur du använder dig av ditt jailbreak.

 

garantin behöver inte försvinna om man återställer ipoden innan man ska lämna in den för något fel ^^ men har du minsta repan på din iTouch så kommer de inte laga den, de kommer säga "vi kan skrota den gratis eller byta ut den mot en ny för 3785 :-" för en 8gb 2nd gen... och ja detta har hänt mig, köpte en ny och gav den andra till min syster ^^

 

På mediamarket fick jag i alla fall min ipod touch lagad gratis, hur många repor som helst. Dock är alla på baksidan då jag använder skärmskydd, som alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...