Trixy Skrivet 3 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2010 Tänkte skapa ett roleplaying game någon som vet hur jag ska börja ? Skulle vilja att de som är intreseade skriver i tråden så kan jag skicka en text med hela idén om spelat allt i detaljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Aja, kan ju "följa med" och kolla hur det går, med andra ord, jag är med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Jag kanske kan vara med, villket form av spel ska det vara? Ett 1 player game eller mmo? I flash? 2d eller 3d? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Ska du göra ett spel som körs i webbläsaren skriv det i .java ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Jag kan vara me... Beroende på hur spelet ska vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Tänkte skapa ett roleplaying game någon som vet hur jag ska börja ? Skulle vilja att de som är intreseade skriver i tråden så kan jag skicka en text med hela idén om spelat allt i detaljer. Har du någon erfarenhet alls inom spel skapande? Alltså inte idéer utan programmeringen t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Kan följa arbetet. Börja med att göra Int variabel för spelarens hp :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Ska du göra ett spel som körs i webbläsaren skriv det i .java ...Flash eller php går väl annars bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 4 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2010 Har du någon erfarenhet alls inom spel skapande? Alltså inte idéer utan programmeringen t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trixy Skrivet 10 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 TÄnkte ha själva spelet som pimpland eller något liknande. Man ska skapa en karaktär tex välja mellan olika arbeten. Tex snattare och därefter kan man jobba upp sig till tjuv , rånare osv. Eller polis , assistent och sedan polis chef Egen företagare senare stor företagare något i den formen om ni har idér pm,a mig gärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Man behöver inte kunna programmera för att göra ett spel. Ladda ner NEaB Engine så har du ett eget RPG spel på 2 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Man behöver inte kunna programmera för att göra ett spel. Ladda ner NEaB Engine så har du ett eget RPG spel på 2 minuter. Men om han skulle vilja göra ett fps istället, då funkar väll inte det där? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.