Hoppa till innehåll

Gamestops "lista"


Wazmux
 Dela

Rekommendera inlägg

Det finns otroligt mkt sportspel t.ex. till xbox360. Folk vill inte ha gamla versioner, de vill ha nya, och då har gamestop ingen anledning till att låta folk byta in gamla sportspel.

 

Varför? Jo, de får inte sålt de gamla spelen och går back själva.

 

Sen att just DIN närmsta gamestop har problem med att anställa folk, ja det är inte gamestops fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:evil: Detta är GameStop, när dom borde vara såhär :cool:

Varför? GameStops lista, om vilka spel man får, och inte får lämna in i kampanjer. Deras personal som knappt kan svenska (och förmodligen kom till landet i en liten svart låda i en jättelik container) är inte hjälpsam, även om dom upprepar : Inte på lista, Inte lämna in; flitigt, så finns det mycket att önska. Tillexempel att dom drar ner den enorma Xbox 360 listan, så den iallafall är lika lång som PS3, eller Wii listan. Håller ni med mig? Eller tycker ni: Inte på lista, inte lämna in?

Får se om du får jobb för att ens rensa askkoppar på ett café.

 

Gamestop's personal ansvarar inte för kampanjerna, utan ledningen, konsulten och massa andra sidor.

Jag tycker Gamestop är väldigt schyssta jämfört med GAME t.ex, Gamestop hade REA på upp till 70%, jag och mina polare fick hem ett antal schyssta speltitlar för lågt pris.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Wazmux,

Om du inte gillar Gamestop, varför använder du det då? Deras lista har de nog själ att använda, och att du kommer till ett forum och klagar kommer inte ändra dessa själ. Om du ser bortom det dåliga kanske du ser något bättre med denna lista ;)

 

Bara en snabb rättning ;) Du skrev: Om du inte gillar Gamestop, varför använder du det då?

Det ska egentligen vara så här: Om du inte gillar Gamestop, varför använde du det då?

Och jag inser att de nog har sina skäl till att sätta vissa titlar på denna lista, men varför på så oerhört många 360 titlar?

 

Hej Wazmux,

Om du inte gillar Gamestop, varför använder du det då? Deras lista har de nog själ att använda, och att du kommer till ett forum och klagar kommer inte ändra dessa själ. Om du ser bortom det dåliga kanske du ser något bättre med denna lista ;)

Bara en snabb rättning ;) Du skrev: Om du inte gillar Gamestop, varför använder du det då?

Det ska egentligen vara så här: Om du inte gillar Gamestop, varför använde du det då?

Och jag inser att de nog har sina skäl till att sätta vissa titlar på denna lista, men varför på så oerhört många 360 titlar?

 

Min gamestop butik har inget problem med det. Fast jag föredrar game :P

Jag föredrar även Game, men den närmaste ligger tio mil bort, så GameStop har monopol på spelmarknaden :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min gamestop butik har inget problem med det. Fast jag föredrar game :P

Jag föredrar även Game, men den närmaste ligger tio mil bort, så GameStop har monopol på spelmarknaden :'(

 

Hade Gamestop monopol hade inte GAME fått vara tillgänglig för samhället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga företag ger bort pengar gratis, därför måste deras inbyteskampanjer vara en för företaget vinstdrivande affär. Enligt deras statistik ger inte det tillräckligt med vinst/vinst alls om man kunderna tillåts byta in spelen du finner på deras exkluderingslista.

 

Kan ge lite inside info dessutom:

Wii-spel tenderar att ha ett högre andrahandsvärde rent generellt då demografin som köper spel till Wii är mer benägna att köpa spel hos spelaffärer som Gamestop/GAME än exempelvis lågprisställen som Webhallen, vilket gör att prisnivån kan sättas högre än hos titlar för Xbox 360 och Playstation 3.

 

Playstation 3 har funnits kortare tid på marknaden än Xbox 360, och därav finns det inte lika många spel med flera år på nacken. Detta gör naturligtvis listan för det formatet kortare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...