swagzter Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Tja! Jag har en AMD PHENOM Triple Core Processor (2.1GHz) och när jag kollar i Everest Home på CPU-användning så står det: Ska inte den första kärnan göra någonting? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Hur ser det ut på aktivitetshanteraren? Aldrig hört talas om triple core faktiskt. Mina två processorer, kom nyss ut ur ett spel: http://i.imgur.com/YZPlU.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Jag tror inte att det är något fel, bara att kärna 1 inte har något att göra. Jag har programmerat ett test program som du kan testa dina 3 kärnor med. När filen körs borde alla tre kärnorna arbeta på 100%. Programmet: http://www.solidfiles.com/d/dae4/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Inget konstigt, av mina 4 kärnor så arbetar bara 3 st. Men om jag tex startar ett spel så börjar alla kärnor att arbeta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 6 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Jag tror inte att det är något fel, bara att kärna 1 inte har något att göra. Jag har programmerat ett test program som du kan testa dina 3 kärnor med. När filen körs borde alla tre kärnorna arbeta på 100%. Programmet: http://www.solidfiles.com/d/dae4/ Testade den, kärna 2 och 3 var på 100%, men kärna 1 var fortfarande på 0. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Gå in här: Start > Sök > Systemkonfiguration > Systemstart > Avancerade alternativ > Se till så att "Antal processorer" är ikryssad och välj "3". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 (redigerat) Jag tror inte att det är något fel, bara att kärna 1 inte har något att göra. Jag har programmerat ett test program som du kan testa dina 3 kärnor med. När filen körs borde alla tre kärnorna arbeta på 100%. Programmet: http://www.solidfiles.com/d/dae4/ Testade den, kärna 2 och 3 var på 100%, men kärna 1 var fortfarande på 0. :huh: Hmm, då vet vi i alla fall att något är fel. Men jag har tyvärr ingen som helst aning om vad. :(En idé kan vara att det är någon inställning i BIOS, men jag vet inte. Redigerat 6 Augusti 2010 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 6 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Gå in här: Start > Sök > Systemkonfiguration > Systemstart > Avancerade alternativ > Se till så att "Antal processorer" är ikryssad och välj "3". Hmm, jag använder windows 7. Var hittar man det där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Skriv "systemk" utan "" i sökfältet i startmenyn. SEn följer du bara resten av det jag skrev tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 Tryck på start-knappen så får du en sökruta precis ovanför startknappen. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 6 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 (redigerat) Gå in här: Start > Sök > Systemkonfiguration > Systemstart > Avancerade alternativ > Se till så att "Antal processorer" är ikryssad och välj "3". Hmm, jag använder windows 7. Var hittar man det där? Sök msconfig eller windowstangenten + r sen skriver du in msconfig Redigerat 6 Augusti 2010 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 6 Augusti 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2010 (redigerat) Tryck på start-knappen så får du en sökruta precis ovanför startknappen. -.- VA? OJ det visste jag inte. Verkigen inte! Trodde texten "Sök bland program och filer" betydde nått heelt annat. Finns inget som hette Systemkonfiguration i mitt windows :huh: . Tack TJaalol, fungerade. Var dock redan ikryssat på 3 processorer. Ska kolla lite i BIOS! Redigerat 6 Augusti 2010 av a1exander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.