Hoppa till innehåll

Andar Och Spöken


Kira1
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 138
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är inte precis så att alla 2 miljarder ljuger i alla fall. Det är inte heller så att alla talar sanning.

Jag själv har haft övernaturliga upplevelser och jag känner och litar på några som haft det också.

 

Förklaringen "Alla ljuger" går jag inte med på. Och som jag skrev tidigare går jag inte med på förklaringen "Allt är hallucinationer" heller. Du får gärna lägga fram andra förklaringar.

Poängen var bara att "Många tror såhär alltså är det rätt" inte är ett bra argument.

 

Antagligen så är det rätt många som tror/inbillar sig att de ser spöken. De flesta läser nog om spöken, bestämmer sig för att de finns, kollar runt lite och så pang ser de ett spöke. Väldigt lägligt. Då tror de alltså att de har sett ett spöke eftersom de har bestämt att det var ett spöke.

 

 

Alternativt så är det nog många som får "efterhandsupplevelser", främst via kort och film. De tar ett kort, och sen upptäcker de ett spöke på bilden. Typ;

 

http://www.ghostresearch.org/ghostpics/fake/timedx.jpg

 

Den här bilden är bevisat fake och "spöket" beror på en lång exponeringstid. Antagligen är det en rätt stor del av spök-korten som kan bortförklaras på liknande sätt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen så är det rätt många som tror/inbillar sig att de ser spöken. De flesta läser nog om spöken, bestämmer sig för att de finns, kollar runt lite och så pang ser de ett spöke.

Många av alla miljoner fall där spöken har setts är det antagligen så, men jag tror inte att alla är det.

(Gissar att spöken har setts miljoner gånger)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen så är det rätt många som tror/inbillar sig att de ser spöken. De flesta läser nog om spöken, bestämmer sig för att de finns, kollar runt lite och så pang ser de ett spöke.

Något av alla miljoner fall där spöken har setts är det antagligen så, men jag tror inte att alla är det.

(Gissar att spöken har setts miljoner gånger)

 

Det har jag inte sagt heller, men om man lägger ihop alla "bortförklaringarna" kring spöken så tror jag nog att de flesta fallen kan avskrivas.

 

Edit: Mycket av det man hittar på internet är antagligen fake förresten. Bilden behöver inte vara fake, men förklaringen. "Här är en bild på två snubbar, och det står en tredje inne i huset de poserar framför. Enligt personerna på bilden så var det ingen inne i huset vid tillfället" och i själva verket så har författaren till texten hittat bilden på google och sedan lagt upp den som en "spökbild"

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om man lägger ihop alla "bortförklaringarna" kring spöken så tror jag nog att de flesta fallen kan avskrivas.

Det håller jag med om, speciellt när du skrev "bortförklaringarna" inom citattecken. Att säga "Allt är hallucinationer" är ingen förklaring utan en "bortförklaring" :)

 

Om bara 1 av alla miljoner fall är riktiga betyder det faktiskt att spöken finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om det inte händer något efter döden skulle livet kännas meningslöst när man vet att man en dag bara kommer se mörker för evigt

Förstå att ingen tar dig seriöst. Sen förstå också att du inte kommer "se" mörker. Din hjärna slår av och du dör, inget kommer efter, eftersom den enda sak som får dig att uppleva att du lever, inte fungerar längre. Du kopplas bort precis som alla andra och vaknar i en blöt tank, avfärdas som död och skickas ner i ett avlopp, där plockar ett skepp upp dig och besättningen säger att du levt i en datorgjord värld. Nu är det upp till dig att stoppa det, och få leva i fred sida vid sida med maskinerna. Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om det inte händer något efter döden skulle livet kännas meningslöst när man vet att man en dag bara kommer se mörker för evigt

Du kommer inte se mörker, ditt medvetande skulle helt enkelt försvinna. Människan och alla andra djurarter är bara djur. Allting har ett slut.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...