Gäst JespOL Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Hej. När jag kollar på 1080p laggar det? Eller är det filmen? Min setup: Intel Core T4400 4Gb ram, 1066Mhz Ati Radeon HD 4650 Vlc media player. Där nere står det att filmen går fast bilden laggar. Asså sträcket ni vet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Har samma problem när jag ska spela upp med VLC. Har försökt i inställningar och det men har ej fått det att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Testa använda Media player classic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 VLC är inget att rekommendera om man ska spela upp 1080p, inte ens 720p tycker jag. DivX Media player använder jag för HD filmer, Windows Media Player har också funkat bra. Sen kan det också bero på att din processor blir belastad för mycket, stäng av onödiga program när du spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Testa använda Media player classic.Använder personligen Media Player Classic - Home Cinema som kommer med K-Lite Codec Pack. Den är mycket enkel, har många funktioner, är snabb och har stöd för flera format; och fokuserar enligt mig på kvalité, till skillnad ifrån VLC... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Sitter med K-lite codec pack och Windows Media Player. Laggar inte det minsta :) Inte ens på 1080p anime :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Windows Media Player fungerar fint! Vill du ha undertexter (.srt) utan att krångla så finns DivX Media Player. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Själv använder jag VLC och jag finner inget lagg när jag kollar på HD filmer. (blue ray) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Sitter med K-lite codec pack och Windows Media Player. Laggar inte det minsta :) Inte ens på 1080p anime :D Jag får det inte att funka för fem öre. -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Sitter med K-lite codec pack och Windows Media Player. Laggar inte det minsta :) Inte ens på 1080p anime :D Jag får det inte att funka för fem öre. -_- Du kanske installerade det fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Nya VLC 1.1 brukar fungera för de som har en någorlunda kraftfull dator, för alla andra rekommenderar jag att ladda ner CCCP som använder sig av Media Player Classic Home Cinema, plus en hel del tillägg, för att spela upp film. Det är väldigt viktigt att man installerar det på rätt sätt så läs därför guiden här samtidigt som ni gör det. Happy HD! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 Sitter med K-lite codec pack och Windows Media Player. Laggar inte det minsta :) Inte ens på 1080p anime :D Jag får det inte att funka för fem öre. -_- Ladda ner här ifrån: http://www.codecguide.com/download_kl.htmRekommenderar Full eller Mega. Kör installationen, avmarkera Media Player Classic om du inte vill ha den. Det ska bara vara att följa instruktionerna så ska det gå bra. Sedan om du använder Windows Media Player så gör du som vanligt och öppnar videofilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.