Hoppa till innehåll

Hd Film Laggar


Gäst JespOL
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst JespOL

Hej. När jag kollar på 1080p laggar det? Eller är det filmen?

Min setup:

Intel Core T4400

4Gb ram, 1066Mhz

Ati Radeon HD 4650

 

Vlc media player.

Där nere står det att filmen går fast bilden laggar. Asså sträcket ni vet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VLC är inget att rekommendera om man ska spela upp 1080p, inte ens 720p tycker jag.

DivX Media player använder jag för HD filmer, Windows Media Player har också funkat bra.

 

Sen kan det också bero på att din processor blir belastad för mycket, stäng av onödiga program när du spelar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa använda Media player classic.

Använder personligen Media Player Classic - Home Cinema som kommer med K-Lite Codec Pack.

 

Den är mycket enkel, har många funktioner, är snabb och har stöd för flera format; och fokuserar enligt mig på kvalité, till skillnad ifrån VLC...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nya VLC 1.1 brukar fungera för de som har en någorlunda kraftfull dator, för alla andra rekommenderar jag att ladda ner CCCP som använder sig av Media Player Classic Home Cinema, plus en hel del tillägg, för att spela upp film. Det är väldigt viktigt att man installerar det på rätt sätt så läs därför guiden här samtidigt som ni gör det.

 

Happy HD! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter med K-lite codec pack och Windows Media Player.

Laggar inte det minsta :)

Inte ens på 1080p anime :D

Jag får det inte att funka för fem öre. -_-

 

Ladda ner här ifrån: http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Rekommenderar Full eller Mega.

 

Kör installationen, avmarkera Media Player Classic om du inte vill ha den. Det ska bara vara att följa instruktionerna så ska det gå bra. Sedan om du använder Windows Media Player så gör du som vanligt och öppnar videofilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...