Hoppa till innehåll

Scyther ---> Scizor


Arcaon
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag håller på och levlar pokémon för ett litet 3 manna battle team, främst för Frontier, och en av de som ska levlas är en Scyther, som så småningom ska få bli en Scizor.

 

Nu är det ju så att statbonusarna för utvecklade pokémon är högre, så jag skulle gärna utveckla den snabbt, men dels så kommer den ha lägre speed, och kanske missa vissa bra attacker, så jag undrar när jag borde utveckla honom.

 

Värt att tillägga, den kommer inte sitta på attacker som typ agility, då jag satsar på att slå ut i första rundan, vilket gör sådana attacker värdelösa, utan det är bara offensiva abilities som är nödvändiga.

Redigerat av Arcaon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge den Metalcoat och byt den med någon, och sen tillbaks.

Det var inte det han frågade efter, han undrade om när bet är smartast att utveckla den för att den ska få så höga stats som möjligt.

För att svara på den frågan säger jag att det inte spelar någon roll alls när du utvecklar den när det gäller stats. De kommer alltid upp till samma värde oavsett när man utvecklar. Attacker är en annan sak, och jag är inte riktigt säker på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekomenderar Scizor eftersom:

 

Schyter:

Weak Against: Fire(x2), Electric(x2), Ice(x2), Flying(x2) och Rock(x4).

 

Strong Against: Grass(÷4), Fighting(÷4) och Bug(÷2).

 

Resistance: Ground.

 

Scizor:

Weak Against: Fire(x4).

 

Strong Against: Normal(÷2), Grass(÷4), Ice(÷2), Psychic(÷2), Bug(÷2), Ghost(÷2), Dragon(÷2), Dark(÷2) och Steel(÷2).

 

Resistance: Poison.

 

Du ville ta ut motståndarna direkt sa du, jag gissar på att du kör Emerald när du snacker om Frontiern.

 

(OBS! Din Schyter (nr1) måste va tjej, anars kan du breeda den med en ditto tills du får en tjej).

 

Breeda din Schyter (nr1) med en Butterfree, Venmoth, Masquerain, Dustox elr Beautifly tills du får en Schyter (nr2) med attacken Silver Wind. Träna Schyter (nr2) till level 31 och lär den Wing Attack och Slash, utveckla den till Scizor och lär honom Steel Wing. Ge Scizor Quick Claw som holding item.

Du ska nu ha en Scizor med attackerna; Wing Attack, Slash, Steel Wing och Silver Wind.

 

Tipps: Eftersom att din ability med Scizor är Swarm ska du när ditt hp är 1/3 använda attacken Silver Wind pga att den kommer ha 90 i power då istället för 60.

 

Hoppas mitt tipps kommer till nytta!

Redigerat av DjLudde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekomenderar Scizor eftersom:

 

Schyter:

Weak Against: Fire(x2), Electric(x2), Ice(x2), Flying(x2) och Rock(x4).

 

Strong Against: Grass(÷4), Fighting(÷4) och Bug(÷2).

 

Resistance: Ground.

 

Scizor:

Weak Against: Fire(x4).

 

Strong Against: Normal(÷2), Grass(÷4), Ice(÷2), Psychic(÷2), Bug(÷2), Ghost(÷2), Dragon(÷2), Dark(÷2) och Steel(÷2).

 

Resistance: Poison.

 

Du ville ta ut motståndarna direkt sa du, jag gissar på att du kör Emerald när du snacker om Frontiern.

 

(OBS! Din Schyter (nr1) måste va tjej, anars kan du breeda den med en ditto tills du får en tjej).

 

Breeda din Schyter (nr1) med en Butterfree, Venmoth, Masquerain, Dustox elr Beautifly tills du får en Schyter (nr2) med attacken Silver Wind. Träna Schyter (nr2) till level 31 och lär den Wing Attack och Slash, utveckla den till Scizor och lär honom Steel Wing. Ge Scizor Quick Claw som holding item.

Du ska nu ha en Scizor med attackerna; Wing Attack, Slash, Steel Wing och Silver Wind.

 

Tipps: Eftersom att din ability med Scizor är Swarm ska du när ditt hp är 1/3 använda attacken Silver Wind pga att den kommer ha 90 i power då istället för 60.

 

Hoppas mitt tipps kommer till nytta!

Inte swords dance? :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...