Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Tjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern.

Redigerat av Ceto
Gäst Dreamhacker
Skrivet

Tjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern.

Du får helt enkelt skaffa en ny cpu/en till

Skrivet (redigerat)

Varför din server fastnar när din CPU arbetar på 100% beror på att servern inte får tillräckligt med CPU-tid av operativsystemet. Detta beror oftast på att operativsystemet ger andra processer sin CPU-tid istället för servern. Detta kan försökas fixas genom att ändra processprioritet hos servern i operativsystemet till en högre nivå.

Jag förutsätter att din dator kan köra ett vanligt program utan att något blir fel, så då är det inget fel på hårdvaran. I vissa fall så kan någonting ha gått snett i operativsystemet och då är det bara och installera om allt.

Det skulle även hjälpa oss att hjälpa dig genom att du observerar vilka processer som arbetar, och hur mycket då detta inträffar; och skriver det här.

Redigerat av Vitdom
Skrivet

Det är inget fel på min CPU. Datorn är inte så gammal.

Jag kör 2 ST CS servrar. På Realtime prioritet.

Kan jag testa med att installera om Windows? Kör Windows XP 32Bit's (x86)

Skrivet

Säg först vad du har för processor, ifall det rör sig om ett prestandaproblem så kommer en ominstallation av operativsystemet att inte lösa problemet.

Och den där listan jag bad om skulle fortfarande hjälpa oss att hjälpa dig.

Skrivet (redigerat)

Jag har:

Intel Pentium Dual CPU E2180 @2.00GHz

1GB Ram.

ATI Radeon HD 2400 Pro.

Listan kan du få senare av mig. Jag "vet" att det inte är en "JÄTTE grym dator för servrar" Men det står att det ska klara av servrarna med denna dator.

Jag ska köpa nya delar också men jag vet inte vad, och vart.

Redigerat av Ceto
Skrivet

Nu fattas bara listan. Men preliminärt tror jag nog att din processor är för dålig.

2 server-processer och 1 spel-process tror jag mycket väl är möjliga att ta upp 100% av din processors CPU-tid.

Löser problemet sig om du stänger av 1 server? Har du haft detta problem förut?

Gäst pong218
Skrivet

Kör servern på en annan dator istället... Själv finner jag det ganska jobbigt med en server i bakgrunden på spel som tillexempel Cs.

Skrivet (redigerat)

Vad har du för upload? :)

Vad är ipn? :P

Redigerat av JespOL

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...