Ceto Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Skrivet 10 Augusti 2010 (redigerat) Tjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern. Redigerat 10 Augusti 2010 av Ceto Citera
Gäst Dreamhacker Skrivet 11 Augusti 2010 Rapport Skrivet 11 Augusti 2010 Tjenare jag har länge hostat cs servrar, men jag börjar få problem nu. När jag startar servern och jag själv är inne. Så fastnar min server. Kollar på prestanda och min cpu används 100%, vanliga fall brukar det vara 0-16. Vet inte varför det händer så här. När CPU blir 100% fastnar servern. Du får helt enkelt skaffa en ny cpu/en till Citera
Vitdom Skrivet 11 Augusti 2010 Rapport Skrivet 11 Augusti 2010 (redigerat) Varför din server fastnar när din CPU arbetar på 100% beror på att servern inte får tillräckligt med CPU-tid av operativsystemet. Detta beror oftast på att operativsystemet ger andra processer sin CPU-tid istället för servern. Detta kan försökas fixas genom att ändra processprioritet hos servern i operativsystemet till en högre nivå. Jag förutsätter att din dator kan köra ett vanligt program utan att något blir fel, så då är det inget fel på hårdvaran. I vissa fall så kan någonting ha gått snett i operativsystemet och då är det bara och installera om allt. Det skulle även hjälpa oss att hjälpa dig genom att du observerar vilka processer som arbetar, och hur mycket då detta inträffar; och skriver det här. Redigerat 11 Augusti 2010 av Vitdom Citera
Ceto Skrivet 11 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 11 Augusti 2010 Det är inget fel på min CPU. Datorn är inte så gammal. Jag kör 2 ST CS servrar. På Realtime prioritet. Kan jag testa med att installera om Windows? Kör Windows XP 32Bit's (x86) Citera
Vitdom Skrivet 12 Augusti 2010 Rapport Skrivet 12 Augusti 2010 Säg först vad du har för processor, ifall det rör sig om ett prestandaproblem så kommer en ominstallation av operativsystemet att inte lösa problemet. Och den där listan jag bad om skulle fortfarande hjälpa oss att hjälpa dig. Citera
Ceto Skrivet 14 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 14 Augusti 2010 (redigerat) Jag har: Intel Pentium Dual CPU E2180 @2.00GHz 1GB Ram. ATI Radeon HD 2400 Pro. Listan kan du få senare av mig. Jag "vet" att det inte är en "JÄTTE grym dator för servrar" Men det står att det ska klara av servrarna med denna dator. Jag ska köpa nya delar också men jag vet inte vad, och vart. Redigerat 14 Augusti 2010 av Ceto Citera
Vitdom Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Skrivet 15 Augusti 2010 Nu fattas bara listan. Men preliminärt tror jag nog att din processor är för dålig. 2 server-processer och 1 spel-process tror jag mycket väl är möjliga att ta upp 100% av din processors CPU-tid. Löser problemet sig om du stänger av 1 server? Har du haft detta problem förut? Citera
Gäst pong218 Skrivet 15 Augusti 2010 Rapport Skrivet 15 Augusti 2010 Kör servern på en annan dator istället... Själv finner jag det ganska jobbigt med en server i bakgrunden på spel som tillexempel Cs. Citera
Ceto Skrivet 17 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 17 Augusti 2010 (redigerat) @Vitdom Jag spelar inte på samma dator som jag har servern på. Redigerat 18 Augusti 2010 av Ceto Citera
majskolv Skrivet 17 Augusti 2010 Rapport Skrivet 17 Augusti 2010 @Raptomex Jag spelar inte på samma dator som jag har servern på. rapto har inte skrivit i denna tråden Citera
Ceto Skrivet 18 Augusti 2010 Författare Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 -.- Skrev fel, menar ju ofc Vitdom. Citera
Gäst JespOL Skrivet 18 Augusti 2010 Rapport Skrivet 18 Augusti 2010 (redigerat) Vad har du för upload? :) Vad är ipn? :P Redigerat 18 Augusti 2010 av JespOL Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.